Allergi fra hussvamp?

Jeg bor i trærækkehus med varmepumpe, pludselig fik jeg allergi symptomer hjemme men ikke på job eller ude. Har haft en hussvamp ekspert til at se på huset og fundet mørkepletter på betonvæg i vaskekælder, som så er slebet ned vasket i klorin og affugter arbejdet i det vaskekælder nu. Hussvamp eksperten har taget en prøve og sendt det til laboratorium for analyse, han glemte at se bag vaskemaskinen han tager 6000 kr for sin "analyse"  Bag vaskemaskine var der sort hul og fugten på gulvet som ses af fotos nedenfor.

 

Nu er varmen gået fra 25 grader til 16 udenfor og allergien er næsten væk. Men jeg er bange for at mit hus er usundt. Når vamen kommer tilbage hvad sker der ? Er der skjulte fejl i væggene?   Jeg har som sagt  fundet et skummelt hul med mørke kanter og fugt under vaskemaskinen som jeg fulgte med huset. 

Jeg har gjort det dummme at åbne vinduer i stuen etagen over kælderen og slukke varmepumpen heroppe og det har så suget luften fra kælderen op i resten af huset, fordi der er relativt undertryk oppe og så trækker jeg usund luft rundt når jeg ville det modsatte. 

1. Jeg har slebet ned i kælder 

2. Jeg har købt affugter

3. Jeg har en række tiltag jeg må gøre omkring at minimere fugt:

3.1 Brusekabine ikke brusevand på gulvet.

3.2 få bedre udluftning i kælder

 

Andre forslag ? Hvad kan jeg gøre med træværket som har baderum på den anden side af væggen?
 

Min svampe-ekspert til 6000 kr talte meget og tog sin prøve, men der var en smuk kvinde i huset som også er indeklima ekspert og har meget pæne øjne og bryster,  han var meget optaget af hende  forståeligt nok, jeg gider bare ikke betale for at han ikke gør sit job ordentligt. Jeg bor i Norge, som er kendt for klamphuggeri, egoisme og dårlig arbejdsmoral.

 

 


Bornholm er et dejligt sted.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Du bør fjerne træbeklædningen fra væggene. Husk at bruge maske, minimum filterklasse P3 men gerne A2/P3 kombi. Opsæt også gerne en luftrenser mens du river ned.

Du mangler også nogle billeder af den smukke kvinde ;-)
tak for svar dette problem skal løses i min ferie.

JEg har slbet en kælder væg af beton fri for noget sort kant og det hjalp lidt på mine allergi symptomer - men der er stadig noget sort på betongulvet gemt under et gammelt gulvtække hvis det kan slibes væk og jeg bliver fri for tørre øjne og irriation af luftveje så er det jo fint --- Jeg har stadig ikke lokaliseret problemet jeg kan jo fjerne en del væg, gulv og loft før jeg evt finder noget... Det sorte hul kunne være fra en vaskemaskine der har stået der og danset kinddans med væggen ?

Uanset skal derind og se hvad der er på den anden side er vådrum som jeg ikke er sikker på at lavet korrekt .

Jeg har en avanceret mobil affugter og varmepumpe i huset er det samme sag som luftrenser (jeg spørger som jeg har forstand til..)


Bornholm er et dejligt sted.
tak for svar dette problem skal løses i min ferie.

JEg har slbet en kælder væg af beton fri for noget sort kant og det hjalp lidt på mine allergi symptomer - men der er stadig noget sort på betongulvet gemt under et gammelt gulvtække hvis det kan slibes væk og jeg bliver fri for tørre øjne og irriation af luftveje så er det jo fint --- Jeg har stadig ikke lokaliseret problemet jeg kan jo fjerne en del væg, gulv og loft før jeg evt finder noget... Det sorte hul kunne være fra en vaskemaskine der har stået der og danset kinddans med væggen ?

Uanset skal derind og se hvad der er på den anden side er vådrum som jeg ikke er sikker på at lavet korrekt .

Jeg har en avanceret mobil affugter og varmepumpe i huset er det samme sag som luftrenser (jeg spørger som jeg har forstand til..)


Bornholm er et dejligt sted.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis