vaskemaskine og opv. slanger

Har det problem at både indløb og afløb slangerne på både opvask og vaskemaskine er for korte og slangerne er forbundet inde i maskinerne så jeg kan ikke bare skifte dem. Kan man købe forlængere eller skal jeg have en vvser til at trække længere rør ?
Desuden skal jeg have montere 5 benet kraft stik på maskinerne istedet for den normale 3 benede 220 v m jord. Nogen som har erfaring med dette ?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Cd Nielsen
Det er ikke noget problem at skifte slangerne til en længere type, de kan blot samles med en tilsvarende slange og påsættes et rør/messing stykker imellem de to slanger og fastgøres med spændebånd.
Jeg vil dog foreslå at du monterer nogle slanger som har den rette længde, uden samlinger, det er ikke noget der er særligt kostbart (nogle hundrede lapper)

Vedr eltilslutningen: det vil vil jeg ikke anbefale dig at gøre selv, hvis du ikke har indsigt I denne operation.
Det er ikke fordi at der er kompliceret overhovedet (10 min pr stik) men, jeg har utallige gange set at den faste installation (strøm til stikkontakten) ikke er udført korrekt ( nullederen sidder I den forkerte side), så hver eneste gang må der foretages en kontrolmåling .
Bliver maskinerne tilsluttet forkert får de forkert spænding og skades (typisk motor/pumpe og programvælgeren) som skal udskiftes, hvilket betyder flere tusinde kroner pr maskine
Kender du en el-mand, der kan hjælpe dig, er det den løsning du må vælge

Fra Esbjerg

TRN
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis