Ny Pladevibrator går i stå efter kort tid? Olie 10w- 30 vs. Sae30

Hejsa

Jeg netop købt en lille Pladevibrator med Loncin G160F 5,5 HK motor.

Der står der skal påfyldes 10w30 motor olie, kunne ikke finde noget sådant.
Men har brugt Sae30 da det var det eneste jeg kunne finde.

Kan det være årsagen til at den går i stå efter kort tids brug?

 


I am so full of it.....

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart vil jeg ikke mene det er årsagen...
Er det en brugt du har købt?

Nixen, den er sprit ny, og det er first run..  
Så jeg kan bare smutte tilbage til butikken.

Men nogen gange er det ret så meget spild af tid at stå med en ung butiks assistent der (som Anders Mattesen siger det) ligner et dådyr ramt af lyset fra forlygterne på en bil, når man spørger om teknik osv....

Har også set et indlæg fra en anden pladevibrator indehaver med samme udfordring, kan bare ikke fremsøge indlægget (kan heller ikke huske om det var her i fora)

 


I am so full of it.....

slettet....


I am so full of it.....

Absolut nej. Hvis tændrøret er tørt når den går i stå, kommer der ikke benzin nok til karburatoren.

Er benzinhanen ordentelig åben ???  Benzinfilter rent ???

Ellers kom med flere oplysninger, bla. ny/brugt maskine. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg har en pladevibrator med en 5.5 hk Honda motor, der er en oliealarm, som slukker motoren.
Loncin G160F 5,5 HK er vel Kineser udgaven af Honda, så måske har den samme alarm.

Så var det mig ville jeg stikke den, den rigtige olie, du har vel tjekket at oliestanden er korrekt?
Annonce
Skrevet af je__ns på 17-07-2015 09:59
Jeg har en pladevibrator med en 5.5 hk Honda motor, der er en oliealarm, som slukker motoren.
Loncin G160F 5,5 HK er vel Kineser udgaven af Honda, så måske har den samme alarm.

Så var det mig ville jeg stikke den, den rigtige olie, du har vel tjekket at oliestanden er korrekt?

Tvivler meget på der er oliestandsalarm på motoren.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Når det er en Kigøjserefterligning af en Honda, vil du sikkert opleve at motoren i varm tilstand skal startes med choker ! Prøv lige og tjeck om den ikke kan gå med chokeren i modsatte stilling. 

Og spør mig ikke hvorfor de motore opfører sig sådanne men har oplevet det ved flere udgaver/navnebrødre.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Maskinen er HELT ny det samme er Benzin og Olie som er påfyldt efter foreskrifterne og oliepinden viser da også fin stand. (0.6l)
Har på forhånd (som altid...) læse hele brugsforvirringen og mener at jeg har gjort hvad der står.

Den kan kører fuld kraft 10-15meter hvorefter den går ud, lader den stå lidt hvorefter den starter fint igen. Kører jeg på f.eks. halv kraft kører den lidt flere meter...

Alle "håndtag" (Choke, Benzin, on/off) ser ud til at virke og er også sat som de skal

Første gang den blev startet kom der lidt røg fra udstødningen(vil jeg tro..) den med gitter omkring i toppen af maskinen.

Det er denne som er købt: http://goo.gl/Sajz5S




I am so full of it.....

Man bliver jo nemt lidt nervøs når der står:

VIGTIGT! Før første brug af pladevibratoren skal motoren være ca. 3/4 (0.6l) fyldt med højkvalitets SAE 10W-30 motorolie.

Og man har hældt noget på som hedder noget andet... SAE30.

I am so full of it.....

Skrevet af Jano59 på 17-07-2015 10:20
Maskinen er HELT ny det samme er Benzin og Olie som er påfyldt efter foreskrifterne og oliepinden viser da også fin stand. (0.6l)
Har på forhånd (som altid...) læse hele brugsforvirringen og mener at jeg har gjort hvad der står.

Den kan kører fuld kraft 10-15meter hvorefter den går ud, lader den stå lidt hvorefter den starter fint igen. Kører jeg på f.eks. halv kraft kører den lidt flere meter...

Alle "håndtag" (Choke, Benzin, on/off) ser ud til at virke og er også sat som de skal

Første gang den blev startet kom der lidt røg fra udstødningen(vil jeg tro..) den med gitter omkring i toppen af maskinen.

Det er denne som er købt: http://goo.gl/Sajz5S


 

Så vil jeg foreslå dig og levere den tilbage, med en klar besked om du ikke vil se den før den kan køre i timer i træk. Lad bare være med og diskuterer med  ekspedienten hvis de begynder og udstiller deres uvidenhed, forlang i stedet han/hun kører en tur af mindst et kvarter med "vidunderet".     

PS. Det er egentelig en billig viberator hvis man lige står og mangler og, øh, og den kan køre.  

 

 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis