Vesuv Drejebænk

Hejsa 

Er ny på forum her og vil nu høre nogle kloge hoveder omkring min gamle metaldrejebænk.

Har siddet og læst en del på siden og kan se, der er mange der har viden omkring den.

Det er en Vesuv med kileremstrænk

Mit problem er at når jeg køre med tilspænding i den langsgåenderetning vil slæden give et lille hop i tilspændingsretningen, i det tandhjulene udkobles.

Er der nogle der har erfaringer med dette problem, og eventuelt ved hvordan det kan afhjælpes?

Neden under er uploadet billede af maskinen og et billede af gearkassen efter jeg har åbnet den.

Mvh Simon

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

I Odense er der en gut der har et Vesuv museum, han sætter maskinerne i stand, og sælger somme tider på dba og gg, han kender måske problemet.
Han er også bruger herinde, men vist ikke så aktiv, prøv at sende ham en PM
Bruger hedder Steffen 77, du kan finde ham i denne her tråd.
https://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/53194/afpg/2

www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/53194/afpg/2

Mit bud er at der er slør i tandhjul eller i en not, så den lige står stille et øjeblik, når du slår tilspændingen til, og så giver et lille hop, og så ellers køre stabilt.
Indtil du finder problemet, må du jo så starte tilspændingen i behørigt afstand til emnet, så den ikke hugger i.

Håber du får løst problemet..
Hvad mente Steffen at der var galt??
Hej Jens fandt du ud af hvad problemet var? Min gør nøjagtig det samme. Mvh renbo

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis