kniv til hækkeklipper

Jeg har en hækkeklipper hvor kniven mildest talt ikke klipper særligt godt. Tænderne skubber grenen ud, i stedet for at holde fast og klippe.Har en mistanke om at det er vinklen på tænderne der er forkert. Jeg har lånt en hvor tænderne er udformet på en anden måde. Billeder sku være med i opslaget.

Kan man bare sætte en kniv på fra en anden hækkeklipper? En med bedre tænder. Synes det er træls at skulle kassere en ellers fungerende maskine. =/


Så! Nu mangler vi bare det sidste. Brugbart udtryk på et hvert tidspunkt i et projekt.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
om de kan fås med forskellig udformning ved jeg ikke, men en anden ting kan være slibning af skærene, derudover kan der sætte sig en del skidt imellem klingerne som gør at de ikke ligger så tæt sammen mere.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Måske kan kniven passe, hvis det er samme fabrikat, men en ny kniv er nok temmelig dyr, så mon det kan betale sig.
Som Neubert nævner, slib tænderne, samt skil kniven ad, og få den renset af, slut af med at slibe de store flader med en fin hånd slibeten så evt grater fjernes, og få den lagt sammen-

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis