Tænd/sluk ur

Hej,

Jeg efterlyser et tænd/sluk ur til udendørs med fjernbetjening, så man kan tænde/slukke udover tænd/sluk funktionen.

Findes det ?

 

 


Thomas
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad skal du bruge det til?
Umiddelbart giver det ikke mening at slukke et ur, men hvis det er for at sætte det på konstant kunne du måske klare dig med et fjernbetjent tænd/sluk.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hvis du mener med en fjernbetjenings enhed, så tror jeg ikke det findes.
Skal du tænde selv om uret er slukket, kan en almindelig afbryder i den anden ende lave det nummer.
Men de fleste ure har en manuel funktion, der siger konstant on - auto - konstant off.
Man kan få små progammerbare relæer, med ur i. Det skulle være mærkelig om de ikke kunne programmeres til det du ønsker.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det skal bruges til at styre pumpen til poolen. Normalt vil man ha' den til at køre på forskellige tidspunkter hen over døgnet. I nogle tilfælde vil man kun have den konstant tændt, f.eks når varmepumpen skal varme mere op...
Jeg kan ikke se at en afbryder i den anden ende, kan gøre det.
Jeg kan heller ikke finde udendørs tænd/sluk ure med en manuel funktion, det har jeg kun set på de indendørs. ... Det ville jeg kunne leve med, men dem jeg har set, har ingen manuel knap.


Thomas
Denne kan, kræver dog et Wi-Fi net og en Smartphone eller iPad.
Kan også så meget andet som af måle strømforbrug mm.


http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/netvaerk/smart-home/belkin-wemo-insight-switch-1?cid=ps_950201480000
jeg vil gerne ha' den med jord og stænktæt helst....

Thomas
Annonce
Skrevet af ThomasR på 24-06-2015 09:22
jeg vil gerne ha' den med jord og stænktæt helst....

 

Så bliver det svært, måske enda umuligt.

 

 

Jeg tror ikke der findes nogle "plug and play" løsninger, og da slet ikke stænktætte. 

Løsningen er et lave en stænktæt kasse hvor ur mm kan sættes i, men så er vi ude over lav-det-selv løsninger. 

PS: Husk lige at pumper typisk har en rimelig stor startstrøm, så små "fimsede" ures kontakter kan måske ikke klare startstømmen fra en pumpe, og så skal du alligevel have en kontaktor ind over... 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis