Husqvarna Rider 11 - Startproblemer

Har overtaget en ældre (8-10 år) gammel, men særdeles velholdt plæneklipper. Den har ikke været brugt ret meget og kun på en mindre plæne. Fik lidt instruktion i brugen af den, herunder start o.s.v. Den skulle stå med "hævet bord" samt gearet stå i neutral. Ved første forsøg gjorde jeg dette, og den startede fint. Efter godt 8 dage skulle jeg så igang igen for anden gang. Efter mange forsøg (10-15 min.) uden reaktion, end ikke noget "klikkeri" fra starter, lykkedes det pludselig - den gik igang uden jeg aner hvad jeg egentlig gjorde. Kørte så i garage og en halv time efter ville jeg for sjov prøve om den ville starte - Nix.

Nogen der har en ide om hvad der kan være galt - og hvad man egentlig selv kan gøre for at afhjælpe problemet?

Vil være meget glad for et godt råd.


Din signatur vises i bunden af alle dine indlæg i forummet.Odin
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sæt dig på sædet og tryk bremsen/koblingen i bund, så skulle den gerne "tøffe" hver gang. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Har lige gået alle el-forbindelser igennem fra batteri diverse kontakter og frem til starteren - fandt intet her. Den ville fortsat ikke give lyd fra sig. Skubbede den herefter fri så jeg kunne komme til og fik herved sat den i gear, den gav sig lidt. Prøvede at starte igen, nu sprang den pludselig igang, og kørte perfekt.
Kan den have "stået forkert", eller er det mon svage kul i starteren. Kan man iøvrigt selv skifte dem, skal man i givet fald afmontere starteren ? Det er jo lidt "spændende" om det gentager sig. Er meget modtagelig for gode råd.
Venlig hilsen
Odin

Din signatur vises i bunden af alle dine indlæg i forummet.Odin
Ofte er det sikkerhedskontakterne der driller, sædekontakt, kobling, samt frigear.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis