Lader. Glerup rørcelle lader

Hej. Jeg har et spørgsmål omkring en lader der står rørcelle på. Den er til 12 v og 10 AMP. Er det et problem at lade på en almindelig celle batteri med den. Jeg ved ikke helt hvad en rørcelle står for, men den er med auto frakobling når batteriet er slået ladet op.
Him håber i kan hjælpe.
Mvh alte

<p>&#160;</p>
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ingen som kender til dette?

<p>&#160;</p>
Hej, Jeg ved at man bruger rørcelle batterier til bla. fodervogne inden for landbrug. Rørcelle batterrierne har, hvis jeg ikke husker forkert, ingen start amp. det vil sige at disse batterrier ikke kan bruges til start af bla benzin motorer.
Jeg mener ikke at du kan brug dette lade app til at lade alm batterrier.
Mvh Peter

lunde1213
Skrevet af alte på 17-06-2015 21:21
Hej. Jeg har et spørgsmål omkring en lader der står rørcelle på. Den er til 12 v og 10 AMP. Er det et problem at lade på en almindelig celle batteri med den. Jeg ved ikke helt hvad en rørcelle står for, men den er med auto frakobling når batteriet er slået ladet op.
Him håber i kan hjælpe.
Mvh alte

Som nævnt i det foregående indlæg er rørceller ikke beregnet som et startbatteri, men når laderen er med automatist frakobling, når batteriet er ladet op, kan den også lade dit batteri. Du kunne måske listes til at fortælle, hvilken lader det drejer sig om?

 

 

 


fase
Tak for svarene, jeg ved kun den hedder glerup og at der står rørcelle på den.....

<p>&#160;</p>
Nu har jeg prøvet den af, og snakket lidt med nogle andre. Den har en stor ladestyrke og så slå den fra for at få betteriet til at falde til ro, og derefter starter den op igen...ikke brugbart..

<p>&#160;</p>
Skrevet af alte på 19-06-2015 19:27
Nu har jeg prøvet den af, og snakket lidt med nogle andre. Den har en stor ladestyrke og så slå den fra for at få betteriet til at falde til ro, og derefter starter den op igen...ikke brugbart..

Hvorfor er det ikke brugbart? Fordi laderen lader batteriet op og derefter går over på vedligeholdsladning?

Ved at søge på sider med akkumulatorer nævnes der ikke noget om særlige ladere til rørcelle akkumulatorer, Så af hvilken grund skulle din lader ikke kunne bruges? At den kan lade med 10A betyder blot, at den kan lade med en høj strøm. Det er ladespændingen, der bestemmer hvornår ladningen holder op.

 

 

 


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis