Skæredybde på bajonetsav?

Hejsa,

Jeg skal have fældet nogen små træer og afgrenet dem, og har tidligere lånt en super god makita bajonetsav til formålet. Nu har jeg så tænkt mig at købe min egen, men helst en lidt billigere model - gerne brugt, 

Mit spørgsmål er hvilke andre mærker der passer til makitas klinger (har en del liggende), samt hvad jeg skal købe når skæredybden skal være ihvertfald 25cm. Kan alle bajonetsave klare at save i træ der er 25cm tykt bare man har en lang nok klinge, eller skal man købe en der har lidt mere power?

Mvh Poul

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Selv med de billigste modeller af bajonetsave er det klingens længde der bestemmer hvor meget de kan klare, ikke motorstyrken. 

Klingerne er ens der skal bruges på de forskellige fabrikater. Så det er ingen hindring.

I egen interesse bør du nok købe en model hvor der ikke skal bruges værktøj til klingeskift. De fås vist også i billigudgaver nu om dage.

Men smiler en smule over valget af værktøj til opgaven og vil anbefale en kædesav til 230 volt i stedet. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Mange tak for svar, enig i at en kædesav klarer det hurtigere men jeg skal bruge en bajonetsav under alle omstændigheder og da det er en engangsopgave med træfældningen er de ekstra minutter ok :-)

Hej.

Jeg har en af de billige fra jem&fix der har kørt nogle år. Lige nu har jeg fået en tagkonstruktion hjem til brændsel og det skærer jeg ned med en 300 mm kombiklinge der kan skære både træ og metal - dette efter at have fundet to søm med kædesaven  - det blir man hurtigt træt af, selv om brændet er gratis.

mvh


 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis