Isoleringsevne

Hej

Bor i et ældre hus med højt til loftet ca. 255 cm.

Jeg har en forgang ( ca. 12 M2 ) jeg skal til at renovere - den er ikke isoleret i hverken gulv eller loft. Havde tænkt mig at sænke loftet til 230 cm. og så isolere med 200 mm. isolering , men el-ledningen i loftet ( gammel stofledning ) er jo så ikke langt nok og jeg er ikke meget for at få besøg af en dyr elektriker. Nogen der ved om man må blænde loftudtaget af og lukke med profilloft ?

Alternativt kan jeg bare rette loftet af med nogle lægter og stifte loftbrædderne på dem - så er de eksisterende ledninger lange nok, men hvad kan man bruge, som har en god isoleringsevne - som jeg har forstået det må man ikke bruge polystyrenplader pga. brandfaren.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vil fjerne loftsudtaget, skal alle ledninger væk, der må ikke være skjulte samlinger, eller ledningsender.
Hvis den kan tilgåes oppefra er det måske ok, hvis adgangsforholdene er i orden.

En lampested skal altid, føres med ned. Der er masser af eksempler på at loftet skal pilles ned hvis det er gemt. Jeg kan ikke forestille mig at man kan lave en ok adgang oppefra til et lampested i rummet nedenunder. Det er i nærheden af "landsforræderi" hvis du ikke får det lavet samtidig.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Gør dig elv den tjeneste at få skiftet ledningerne samtidigt, så du har nye PVC ledere liggende i stedet for stof-ledningerne.

Din installation bliver opgraderet en smule, du har muligheden for at få lavet din isolering, og har stadigvæk dit lampeudtag i loftet bagefter.
Og så pokkers dyrt skulle/burde det heller ikke være at få trukket en ny ledning fra kontakten op til lampeudtaget.

 

Vil nødig ha`skyld for "landsforræderi" :-) - så måske jeg skulle ringe efter "trikkeren".
Tak for inputtene !
og med hensyn til isolering så brug ganske alm. glasuld/rockwool
Der bliver så kun plads til 50 mm. - vidste ikke om der fandtes noget som har en bedre isoleringsevne end alm. isolering.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis