Gulvvarme på forskalling

Hej LDS`ere

 

Jeg har været igang med en stor hus renoering igennem 1½ år. Hvor ALT var revet ned (på nær 3 ydervægge) og bygget op igen.
Nu er jeg så kommet til det punkt der hedder gulvvarme, og jeg har læst en masse artikler og kommet frem til at man kan ligge forskallings brædder, også derimellem ligge varmefordelingsplader og slangerne.
Nu er jeg så klar til at ligge slangerne men er kommet i tvivl, når jeg ser på forskallingsbrædderne er der knaster i, kan de efterfølgende få gulvet til at reje sig?
Det er Egetræ planker fra moland der skal ligges som gulv.

Håber der er nogle der kan hjælpe.

 

Ps. har vedhæftet et link til den metode jeg har tænkt mig at bruge.
https://www.youtube.com/watch?v=NvmJ8wkWuew

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, knasterne får ikke gulvet til at rejse sig.
Tak Koluda
Mazdaklaus jamen jeg undersøgte det lidt og fandt ud af at forskalling på 25 mm ville være passende. det jeg har kunne få fat på er ikke høvlet, men det betyder jo ikke det vilde da varmefordelingspladerne kommer til at dække for det meste af træet.
Rent økonomisk vil jo dog oplyse at varmefordelingspladerne kan fåes billigt (billigst) på fixdithus.dk

/Famo

Har lige købt alt til gulvvarme hos fixdithus.dk som anbefalet af Famo. Kæmpe besparelse, det er vildt de kan sælge til så gode priser, ringede til dem og hende der ejer det (hun tog selv telefonen :-) siger at de sælger så store mængder af gulvvarme i Danmark at de har forhandlet deres indkøbspriser helt i bund. Cool, sparede omkring 7000 kroner mod hvad jeg ellers kunne finde.


<p>Hammeren,</p>

var der nogen der sagde REKLAME !!!!!


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis