IKEA hvidevarer i HTH køkken

Hej

Jeg mener at have læst nogen steder at IKEA køkkenskabe er lidt anderledes end HTH køkkenskabe. Vi er ved at få bygget nyt hus og her har vi valgt et byggefirma hvorigennem vi skal have et HTH køkken. Vi må godt selv stå for indkøb af hvidevarer og derfor overvejer vi bl.a. IKEA da vi her kan få en forholdsvis billig ovn med damp og matchende kombiovn.

Så nu til spørgsmålet. Gør forskellen på HTH skabe og IKEA skabe at man ikke kan bruge indbygningsovne, køleskabe osv fra IKEA i et HTH køkken?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke hvordan målene er i dag, men for nogle år siden skiftede jeg vores HTH-skuffer (ikke skabselementet) ud med IKEAs skuffer, der har fuldt udtræk, soft-luk osv.

På dét tidspunkt var det indvendige mål i HTH-skabene ca. en halv centimeter bredere end IKEAs, så jeg var nødt til at bruge afstandsstykker. Jeg er dog rimelig sikker på, at den lille forskel ikke betyder noget for indbygnings-hvidevare. Den samlede, yderbredde var ens (60 cm). Forskellen skyldtes at IKEAs plader/siderne var bredere end HTH, hvilket "koster" på indermålet.

Mht. hvidevarer: IKEA producerer dem ikke selv, så det ville undrer mig hvis de ikke følger nogle standardmål.

Mvh. AllanE
Du bør altid give hvidevare målene videre til byggefirma/køkkenfirma. De skal nok passe men de rigtige elementer skal jo vælges. Det er ikke kun de 60 cm udv. mål der er også forskel på hvilken køleskab i vælger Skal den erstatte et højskab (60 cm) eller skal den ind i et skab (55 cm )

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis