Konus sidder fast i søjleboremaskine

Hej er der nogen der lige kan hjælpe mig, jeg skulle have borepatronen ud af min søjleboremaskine, klonk, af kom borepatronen og konussen blev siddende, hvordan får jeg den fætter ud? Jeg har givet den nogen rimelige dask, trukket med en rørtang og bandet højt, lige meget hjælper det. Den sidder fast!

Mvh Helle på Møn

 


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som jeg lige kan se det på billedet, ligner det ikke en konus der kan komme af, men en fast del af akslen.
Jo, jeg har selv puttet den der op, og da sad den på borepatronen :-)

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Prøv en stor hammer på den ene side og slå med en anden på den anden side af konussen hvis du forstår. Stødet burde løsne den.


 

Jeg forstår ;-), har prøvet uden held. Der må være en udløser jeg har overset. Så i morgen ryger den ned i værktøjsforretningen, der er de så kloge ;-).

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Når det er en "løs" konus, burde der være et uddriverhul, prøv at kør spindlen i bundstilling, og kik om der ikke er en udfræsning, du skal nok lige rotere akslen lidt, så skulle der gerne være hul igennem.

 

Annonce
Det var lige den' måde som jens viser herover jeg umiddelbart ville mene kunne løsne din konus.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej
Når folk begynder at snakke om at slå på en spindel med en hammer, rejser hårene sig på en halvgammel
fagmand. Stort skulderklap til Jens, det er fagligt korrekt og prisværdigt når hjælpen er så grundig som din.
Hilsen Johnny

Johnny cnc
Tak for al jeres hjælp, der er et hul oven i, som jeg kan stikke en stand ned i og banke på konussen, den har bare ikke tænkt sig at komme ud. Så jeg investerer hele 60 kr i en ny dobbelt konus, fandt den i løs vægt på nettet ved et tilfælde, da jeg googlede efter smarte uddriver-metoder :-). Så får drejebænken sin egen konus, det bliver den nok glad for. Og jeg borede hullet i mit håndtag på øjemål,-og det blev fint lige :-)
Go weekend!
Helle på Møn, hvor der er årets største kræmmermarked....Med værktøj ;-)

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Ja, store hamre + diverse, er den sikre vej, til at behøve nye lejer....
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis