Æresport til bryllup

Ja vi skal have lavet en æresport her til weekenden.
Er sådan set med på hvordan den bygges (Skruer lidt tømmer sammen, hønsenet rundt om og så pynt på.

Regnede med at det ville koste 200 - 300 kr, da jeg får tømmeret gratis.
Men det løber op i næste 900 kr!:
- Spand med afskårne blomster fra havecenteret: 75 kr.
- Grønt: 95 kr pr meter = ca 550 kr (!!)
- Æresport skilt: 199 kr.
- Hønsenet: 75 kr i Harald Nyborg.

Hvordan plejer i at gribe det an?
Jeg er måske bare jyde, men syntes det er ret så pebret..

Mvh. Christian M
 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hejsa ...... jeg har været med til hvor vi har brugt et stykke tyk reb at binde om ...........
ja for en jyde som mig er 900 kr også meget .........vi plejer at kende nogle der har i det mindste nogle af tingene til foræringspris .........
skiltet har jeg altid selv lavet , er maler ...............

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Jeg har været med til en del æresporte. Det kommer jo lidt an på hvad anledningen er.
1. Den klassiske med 3 lægter, og så klippe en masse grønt, som bindes på med ståltråd (bindetråd), og så nogle buketter sat i symmetrisk med blomster, mest fra egne haver.
2. Samme fremgangsmåde men bundet op på et tykt tov. (så passer den altid til stedet) og kan medbringes hvis den skal bruges langt fra fremstillingsstedet.
3. Rustent rionet bukket ind som trekant stolper. Overligger som hjerter bukket i rustent rionet, uden grønt, men med blomsterbuketter fra egen have, og tyl buketter.
4. Rundjern bukket i hjertefacon. (det kræver barduner for at få det til at stå ) Den var uden grønt og næsten uden blomster, men dækket med overflod af hvidt stof (tyl)

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Vores datter blev gift sidste sommer, vi bestilte ved en gartner, mener det var omkring 1200 kr, med montering, skilt und alles. (lavet på et tov, og så rigtig flot ud)
Så det er nok næsten ikke bøvlet værd at lave det selv.
(og ja i Jylland)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også