Garage gulv

Hej alle "do it yourself" folks!

jeg håber i kan hjælpe mig. 

 

Jeg skal til at forsøge mig med at lave carporten om til en lukket garage. Derfor kunne jeg godt tænke mig noget "fast" gulv som man kan ligge på hvis man skal under bilen :-)

Jeg vil allerhelst gerne spare tiden og penge ved ikke at skulle lave fundament. Jeg tænker derfor om jeg kunne grave overfladen "ren" og efterfølgende bygge en ramme hvor stolper til er med i og så simpelthen ligge beton ud direkte på stabil ? Håber i kan hjælpe til en billig måde at få lækkert gulv i kommende garage. 

 

Bh. Morten


Vh. Morten
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
...jeg ville måske overveje at lægge betonfliser i stedet for. Det er jo faktisk en stor flise du vil støbe. Hvis du lukke garagen i siderne, skal du huske rottesikring. Det er uanset om du støver gulv, eller lægger fliser.

mvh Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Jeg har lavet nogenlunde det samme, dog står min garage på støbte stolpefødder.
Det var meningen det skulle være en midlertidig løsning, men det var i 1996, sådan kan det jo gå.
Jeg gravede ud og lagde ca 15 cm stabilgrus som blev stampet, og satte jeg 10 cm tykke lecablokke rundt i kanterne (så de virker som sokkel), undtagen hvor porten er, og så støbte jeg med ca 10 cm beton.
Det har fungeret uden problemer, selv under stærk frost, der er kommet et par revner i gulvet det er alt, men der kom heller ikke rionet i, da det jo var meningen det skulle brækkes op efter et par år.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis