Mystiske dryp fra håndbruser

Er der en eller anden, der kan løse denne gåde?

Jeg bor privat til leje i et rækkehus. For nogle uger siden, stoppede toilet, der kom overløb i forbindelse med badning (bruser).

Der blev hældt kautisk soda i afløbet. Jeg er dog lidt i tvivl om min bruser begyndte at dryppe før eller efter. Men den begyndte i alt fald at dryppe den dag. Før var der ikke kommet så meget som en dråbe ud - med mindre jeg åbnede for vandet.

I begyndelse dryppede den 2-3 liter på et døgn, og fra den ene dag til den anden dryppede den kun ca. 1 l. I min optik er det en meget stor forskel på meget kort tid.

Pt. prøver jeg at aflure, hvad der sker, dvs. jeg optager drypperiet, af den simple grund, at jeg aldrig før har oplevet en bruse/vandhane dryppe forskelligt  ("fantastisk" fritidsbeskæftigelse! )

Fx har jeg oplevet, at der kom 1 dryp i sekundet. Ca. 10 min. efter kom der kun 2 dryp på 1½ min. og igen 10 min efter dryppede den 10 dryp på 1 minut. Jeg har aldrig før oplevet, at bruser mv. kan dryppe så forskelligt, jeg mener kun at have oplevet at når en bruser eller vandhane drypper sker det kontinuerligt

Jeg tror, at der er et eller andet helt galt i systemet, men min udlejer mener, at det pakningen i blandingsbatteriet, der skal skiftes - og dermed noget, jeg selv skal gøre.

Blandingsbatteriet skiftede jeg for 4 år siden.

Er jeg fuldkommen tosset, når jeg tror, at der noget helt galt?

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkoimmen til! 

Jeg er ret sikker på, at det har ikke noget at gøre med dit forsøg på at rense kloak med kaustisk soda. Det er tilfældigheder.

Det med den dryppende bruser, og sikkert også toilet, hvis du undersøger det, kan skyldes kalkrester og/eller ridser inde i hanen. Jeg har selv lidt af det samme problem med jævne mellemrum. Bor du i Kirkebyen er vandtrykket meget højt. Jeg har f.eks. 7 bar, som gør det vanskeligt at holde div. haner tætte.


Med venlig hilsen
ktm

 

Tak for svar ktm og for velkomsten ... :-)

Men jeg "køber" den altså ikke helt!

Det er fuldkommen ulogisk for mig, at en bruser/vandhane eller for den sags skyld et toilet, fra det ene øjeblik til det næste kan begynde og dryppe med et sekunds interval! Den slags har jeg kun oplevet som en langsom forværring. Og der kom ikke en eneste dråbe før al den her vandballade - og det er jeg 99,9 % sikker på. Jeg har altid været meget obs på den slags.

Men jeg må jo bare forhøre mig hos naboerne om de oplever det samme, og på den måde komme en løsning/forklaring nærmere.

Mange hilsner
Mysteri

Det er skidt du overhovedet har indladt dig på og rense afløbet til torilettet, det er udlejers opgave.   Syntes også det er smart, af udlejer, at prøve og få dig til at lave (tætte) blandingsbatteriet da det også er noget han skal sørge for og bekoste. 

Det unaturlige har jeg ingen som helst mening om, da min mit verdenssyn er bygget på realiteter og videnskab.  

Fortsat god weekend. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Vi har en noname termostatblandingsbatteri der drypper hvis trykket bliver mindre

Jeg har oplevet det nogle gange, hvor vandværket har fortalt os på forhånd at der arbejdes på ledningerne i byen, og derfor kan der være kortvarrige lukninger eller trykfald. I de tilfælde begynder bruseren at dryppe, først lidt, så mere og mere, alt efter hvor lidt tryk der er på vandet. 

Men det andet termostat batteri vi har siddende i kælderen gør det aldrig 

Så måske er det det der sker hos dig.

PS: Velkommen til  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Tak for svar Nitter :-)

Det var ikke mig, men udlejer, der har været i sving. Og med hensyn til pakninger mv., er det noget der er indføjet i min lejekontrakt - træls og det er helt sikkert, at den slags aftaler gør jeg ikke igen

Mh. Mysteri

Annonce

Tak for velkomst og svar PinkHenrik

Det der i mine øjne er mystisk, er at det i løbet af et splitsekund går fra nul drypperi til 60 dryp i minuttet. Og at det er sket i forbindelse med stoppet toilet, overløb i baderumsristen blandt andet med sort kloakvand.

Men som jeg har nævnt tidligere på dagen, må jeg forhøre mig hos naboerne om de har oplevet lignende.

Skrevet af Mysteri på 17-05-2015 17:39

Tak for svar Nitter :-)

Det var ikke mig, men udlejer, der har været i sving. Og med hensyn til pakninger mv., er det noget der er indføjet i min lejekontrakt - træls og det er helt sikkert, at den slags aftaler gør jeg ikke igen

Mh. Mysteri

Nå ok med det er "husbond" selv der sviner. 

Den med pakninger osv. er jeg ikke sikker holder til et eftersyn ved huslejenævnet. Det kunne du prøve og kigge lidt på hvis ...................  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvis det nu var en Metro vandvarmer påmonteret et Metro blandingsbatteri, så SKAL den dryppe.

Det er betinget af konstruktionen, da man på den måde sparer en overtryksventil, der lukker det forøgede tryk ud, som fremkommer ved vandets udvidelse ved opvarmning.
Men det er sikkert ikke tilfældet her.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis