Volvo krabat B16 motor

Hej

Jeg mangler lige et godt råd fra en med kendskab til gamle volvo motore (B16) som ligger i en gammel traktor volvo krabat.

Traktoren var svær at starte og hakkede som om den fik choker hele tiden, så jeg har skiftet pakninger i karburatoren samt skiftet den lille nåle ventil over flyderen. Nu starter den okay af en gammel maskine at være og den kører fint når motoren er kold.

Men når den har kørt lidt og er blevet varm begynder den at "hakke" igen, og hvis man prøver at sætte den igang med at lave lidt, dør den.

Er det blandingen der er noget galt med, eller noget helt andet? Og hvordan skal karburatoren indstilles for at den kør bedst?

Håber der er nogen som ved lidt om gamle volvo motore, da jeg selv er helt grøn på området


Hilsen Mathias.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ville være godt hvis du kunne få lavet en kompressions test, så du er sikker på motoren er i god form, en opslidt motor er ikke nem at have med at gøre.

Tændingen kan også gøre knuder, har du skiftet tændrør og platiner, og tjekket ledninger og strømfordeler dæksel, og evt. om den står rigtig i tændingen.

Indstilling af karburator når motoren er varm, skruer du blandeskruen så den tager flest omdrejninger, og så skruer du den ca ½ o/m ud igen.
Bedst hvis du kan låne en co måler..

Er der ikke et bil eller traktor værksted i nærheden du kan trille hen til, har de en ældre mekanikker kan han hurtigt få den indstillet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis