Lysdæmper til LED spots med kip og korrespondance

Hej jeg har 2 afbydere hvor jeg skal kunne tænde/slukke en række LED spots 12stk af 5W. Jeg ønsker kun at have lysdæmper rent fysisk ved den ene afbryder, men lysdæmpningen skal være aktiv ved tryk fra begge afbrydere.

2 Spørgsmål: 1. kan det lade sig gøre og 2. hvilken Lysdæmper skal jeg have fat i CR eller LR?

Håber nogen kan hjælpe

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
bump
Touch IR 350 UNI kan bruges, da den kan betjenes med impulstryk http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/98767_07.pdf

Se også denne side, for hvilke LED's der passer sammen med lysdæmpere:
http://schneider-electric.dimmer-test.com/denmark/
Det er er meget med forskel hvilken dæmpeegenskaber de forskellige LED pære har, derfor er det afgørende hvilke pærer du har ?

Touch 350 uni, er en af de ringeste til at dæmpe LED, det er helt klart tavlelys dæmper.

Har du ikke mulighed for det, så er en alm. CR skydelysdæmper med fjeder påvirket tryk det bedste, men igen det afhænger af hvilke LED pærer du har.

LK dæmpe vejledning, skal vist lige tages med en gran salt.

Der skal du hellere se der hvor du har købt LED pærerne, de har forhåbelig en vejledning liggende til hvilke dæmpere du kan bruge, og har mulighed for at teste det.

LK LED skydelysdæmper er eksempelvis helt værdiløs, men deres touch LED dæmper er til gengæld god, men kan dog ikke køre korrespondance.

LK har også være meget sene om at komme med deres LED dæmpere, derfor er der flere led producenter, der har lavet led pærer som passer til deres traditionelle lysdæmpere.

Så som sagt, tag deres dæmpeskema med et gransalt, de har ikke engang SunFlux med, og deres pærer er ellers bedre end både Osram og Philips
Hvorvidt det skal være CR eller LR tror jeg kommer an på, om lamperne kører via omformer eller direkte på 220V. Hvis det er via omformer mener jeg det skal være CR, mens direkte 220V må være LR. Men mon ikke de kan vejlede der hvor du evt. skal køb lysdæmperen?

Jeg kan det hele selv. Næsten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis