Simpel dobbelt carport

Jeg er på udkig efter en simpel dobbelt carport. Med simpel mener jeg at det, ideelt set, skal være 4 stolper med et tag på - dvs ingen stolper i midten (altså mellem de 2 biler). Stoler i midten i siderne kunne accepteres, hvis det ikke kan undgåes. Ingen sidebeklædning, indbygget skur eller andet. Simpelt, ik? :-)

Jem&Fix havde sidste år en sort galvaniseret dobbelt carport efter præcis de ønsker - men den er nu væk :-( Jeg syntes de almindelige stål carporte er lidt kedelige at se på - den sorte/antracit farve hjalp en del på udseende.
Jeg kan ikke sætte 2 enkelte carporte sammen, da jeg så vil få stolper i midten, som jeg ikke vil have.

En i træ ville også være fint - men jeg vil helst ikke have de helt traditionelle man kender fra alle villa kvartere fra 70-erne. De er sgu en anelse tarvelige at se på IMO.

Så, hvad er det egentlig jeg spørg om? Enten ideer (gerne billeder/links) til carporte som er relatvt simple, flotte og ikke alt for pricy at opføre eller stål carporte.
Har selvfølgelig søgt Google tynd, og ved der findes en del som sælger dobbelt stålcarpote efter mine krav - men 40k+ vil jeg dog ikke ofre for 4 stolper og et tag. Jem&Fix ville sidste år have 20k for deres, og det var en acceptabel pris

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
.. og med de triste træ-carporte mener jeg sådan nogle som disse: http://www.jemogfix.dk/butik/haven/carporte_redskabsrum/carporte.aspx?pid=9033217&view=1
Hvad med selv at bygge den?? Simpel konstruktion i træ med ensidigt fald og evt tag pap for at komme lidt væk fra det udtryk du ikke bryder dig om. Om du skal samle en præ fabrikeret eller selv lave en gør tidsmæssigt ikke den store forskel....vil jeg vove at påstå! Dog må jeg tilføje at jeg ikke selv har prøvet at samle en præfabrikeret, kun bygget selv!:-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Bygge selv er absolut også relevant - jeg er blot i tvilv om hvordan jeg får det udtryk jeg gerne vil have frem samtidig med den bliver stabil nok. Kan man fx bygge noget ala http://www.lyngsoe.dk/wp-content/up...de-251.jpg i træ? Konstruktionen ser jo enkel ud (og flot) - men tænker det måske ikke er lige ud af landevejen af efterligne den i træ? :-)

Ja, det er faktisk præcis den som Jem&Fix havde, bare i sort/antrazit.

Kan man selv male/larkere det og samtidig få et godt resultat ud af det?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Du kan enten lakere selv, eller evt få et firma til at pulverlakere inden den samles, så holder den evigt.

Jeg synes at have hørt noget med lak og galvanisering... Er der nogen der ved hvordan det lige forholder sig?


 

Når det er galvaniseret skal der bruges en grundmaling der er beregnet til galvaniserede overflader, men bruger du den rigtige grunder får du en yderst holdbar løsning, så skal du selvfølgelig vælge en maling der kan forenes med grunderen.

Du kan evt høre hvad en automaler skal have for at lakere delene, de er vant til at male på galvaniserede flader, og mange autogrundere er velegnede til det.

Jeg ved ikke med pulverlakering, og det er forenelig med det galvaniserede.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også