Trapez tag

Hejsa,

Jeg skal lave et nyt tag på en gammel Carport og det skal holde ca. 5 år før det hele skal skiftes ud. Kan det betale sig at lægge 2 lag trapez plad på, for at undgå at der komme haglskader. Har hørt at de kan gå hen og blive gennemhullet af hagl. Jeg vil undgå at bruge en masse penge på et rigtigt tag, da det kun er midelertidigt.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
5 år er ikke lang tid.
Læg du bare et lag trapez plader.
Dels tager det noget tid inden UV strålerne nedbryder dem så de bliver skøre og dels er hagl skader altså temmelig sjældne så du rammes sandsynligvis ikke :-) Og slet ikke i de næste 5 år :-)

MVH Njord

MVH Njord
er det kun 5 år ville jeg ikke være bekymret for at bruge den billigste slags, og sandsynligheden for gennemhulning af hagl er vel nærmest ikke eksisterende det skal trods alt være ret store hagl for at de kan gøre det, selvfølgelig kan det ske Meeeeeen hvor ofte er det lige nu at der forekommer kæmpehagl og at de så lige akkurat skulle ramme din carport, brug du bare den billigste slags og skrot det om 5 år. tror ikke at levetiden er meget længere alligevel.

Trapezplader holder langt mere end 5 år , angående halgskader så sker det sjældent men allegevel sker det  hver år et sted her i DK .

Har selv været ude for det , efter en kraftig halgbyge lignede trapeztaget noget der var beskudt med et maskingevær.

Forsikringen dækkede det på den måde at de betalte nye tagplader og gav mig et beløb som arbejdsløn , da jeg lavede det selv.


   elektriker fra jævnstrømmens tid

Mange tak for jeres hjælp.

Jeg har lige pillet nogle 30 år gamle trapetsplader, af mit skur, de havde da overlevet uden skader, men de kunne ikke holde til at afmontere, de var meget skøre i det.

Så 5 år kan de sagtens holde til..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis