Stiga park - kan ikke trække klippebordet, motor går i stå

Vi købte sidste år en brugt Stiga Park med 16 HK B&S motor (vangard). Den er supergod til vores store have med mange træer og andre forhindringer . Da sæsonen sluttede fik den et problem med benzintilførelsen. Luftfilter og karborator var af og på, og der blev skiftet en pakning i kaboratoren. Det hele blev samlet, den kom igang, græsset fik den sidste slåning og den blev kørt i garage. Nu skal den igang igen. Den starter og motoren kører. Men når jeg kobler knivtrækket til (frontklipper klippebord) så går motoren ned i omdrejninger og i stå hvis jeg kobler helt til. Hvad kan problemer mon være?? er belastningen for stor fra knivtrækket? Knivene kan kører rundt og det ser ikke udsomom der er sket noget med remtrækket  under vinterdvalen. Kan der være noget der fx skal smøres? ELLER er det noget med kaboratoren? kan vi have samlet noget forkert? der er nogle fjederanordninger (en til choker og en anden) - kan der være noget der skal stilles på? 

Den kører fint når der ikke kobles belastning på.  Og den fungerede i efteråret efter reparationen - dog husker jeg at motorgangen var lidt ujævn, omdrejningerne gik op og ned, men den kunne sagtens trække klippebordet. 


Der er ingen der har sagt det skal være nemt.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej. 


Vil lige høre om du fik løst dit problem, ved godt at det er lang tid siden du lavede opslaget, men jeg står i NØJAGTIGT samme situation med samme maskine, så håber at du måske kan lede mig i en retning imod en løsning :-)

//tomas

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis