Gasgrill ruster.

Hej jeg købte for ca 2 år siden en gasgrill i det lokale byggemarked. Sjovt nok rådede ekspedienten mig til at købe en af de aller dyreste de havde fordi den skulle holde bedst. Jeg tilkøbte endda et overtræk til den så den stod beskyttet. Jeg har altid efter brug gjort den pæn ren igen, ved at brænde overskydende olie og fedt af og bagefter fik den for det meste en tur med grillrens, som er købt samme sted. Om vinteren har den fået en gang olie for at beskytte den når den blev stillet i garagen.

Mit problem med den er nu at den faktisk er rustet op lige der hvor stegepladen og risten mødes, på den vinkeljern de ligger på, men kun der. Det skal siges at den bliver temmelig varm lige der pga varmen fra stegepladen kommer ud der.

I butikken siger de at jeg ikke har vedligeholdt den og derfor ikke kan forvente en levetid på mere end to år, når man køber grill for 3000kr hos dem... Kan det virkelig passe at jeg ikke kan reklamere over den?
De taler om at der er syre i fedt fra kød, som ætser metallet væk, og det er grunden... Jeg undrer mig bare over at det kun er det varmeste sted som er rustet igennem, og jeg mener egentlig at det må være en følge af for billigt metal med mange urenheder som er brændt væk med tiden, men det er kun en tanke, jeg ved ikke om det kunne være en forklaring?

Men helt ærligt! En grill til 3000kr burde da kunne klare en smule mere når den nu er beregnet til at blive brugt.

Hvad mener lds folket? Er det bare Weber der skal til for at jeg kan få en grill som holder eller bør butikken tage reklamationen seriøst?

Mvh Kenneth


 

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville personligt forvente mere end 2 års levetid på en grill til 3K+
men det er nok svært at komme igennem med noget, hvis butikken fastholder, at det er manglende vedligehold, der ligger til grund.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det burde det have været, men min situation er uheldig. Første gang jeg var i butikken var inden den 16/3-15. Der var grillen endnu under 2 år gammel. Desværre var "rette vedkommende" ikke i butikken den dag, så jeg blev bedt om at komme ind en anden dag. Ekspedienten var ellers flink og til at snakke med, og i butikken er datoen ikke så vigtig normalt, så jeg fik ingen kvittering på at jeg havde været der. Da jeg så endelig får fat i rette vedkommende i butikken er datoen efter 16/3 og så har vi jo balladen. De har sendt billeder osv til deres leverandør og lader det være op til dem om jeg har misligholdt den, hvilket jeg ikke forstår, da det jo ikke er dem jeg har handlet med er det vel en sag mellem mig og butikken?

Puha hvor får jeg lyst til at skrive hvem jeg taler om her


Hvad mener i forresten om at fedt får en grill til at ruste væk?


 

Jamen, så er det jo blot at skrive hvem du har handlet med - så vi andre ikke falder i samme fælde...

Jeg vil da mene, at fedtet ville virke modsat rust..??
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvis man kan hævde du ikke har vedligeholdt den korrekt, må der jo være enbeskrivelse af korrekt vedligeholdelse. Er der det? Altså en brugermanual, hvor der er anført hvorledes grillen skal bruges, rengøres og opbevares. Hvis ja, så må du jo forholde dig til, om du har overholdt disse retningslinier.

Er der ikke, så er det jo varmt luft at hævde, at du ikke har vedligeholdt den ordentligt, når de ikke har beskrevet hvad ordentligt er.

Ud fra det tredie billede ser det ud som en ganske normal rusten jernplade. For at pladen skal ruste må der enten have været fugtighed til stede, eller, hvad der er værre, syreholdige fedtbelægninger.

Hvorvidt det er en del af vedligeholdelsen at undgå dette, skal jeg ikke kunne sige, men selv ville jeg have fjernet især fedtbelægninger løbende for at undgå korrosion på jernet.

Delene burde måske have været fremstillet i rustfrit stål, men så havde prisen også været ganske meget højere.

For det første lader jeg altid grillen brænde et stykke tid bagefter så det værste forkuller, og efterfølgende plejede den lige at få en tur med noget grillrens, så det burde ikke være det som er problemet, og det kan da i øvrigt ikke passe at 3000kr ikke rækker til en ok grill.

Og ja selvfølgelig er der fugtighed tilstede, når den står hvor der er uopvarmet, men under et betræk købt til den. Jeg forventede bare ikke jeg skulle have den med ind i stuen for at opbevare den.


 

I dag fik jeg så svar fra Davidsen. De har sjovt nok meget svært ved at huske min første henvendelse, i garanti perioden, og da de tilfældigvis har trukket tiden til ud over garantien nu, så kan de desværre ikke hjælpe mig. Men det kunne de sjovt nok heller ikke første gang, da den på dette tidspunkt var misligholdt, men det er den ikke mere nu, da der ikke er garanti på den mere, fordi han udtalte at hvis det havde været indenfor perioden kunne den have været dækket. Det er sku dårlig stil! Jeg havde en kammerat som købte sin grill hos dem sidste år, og hans brændere revnede efter en halv sæson, her fik han også at vide den var misligholdt, så den røg på genbrugspladsen med det samme bagefter. Der må godt nok sidde nogle indkøbere som får mange klager på den slags lige for tiden.


 

http://www.sunwind.no/Produkthjelp/Tips-Og-Rad/Les/?tid=100

Sådan skriver sunwind den skal vedligeholdes.


 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis