Nyt til Manden der har alt.

Hej Lav det selv'ere

 

Jeg skriver fordi min bachelorgruppe og jeg er i gang med at skrive vores afhandling, i samarbejde med en virksomhed der producerer ølkølere til haven.

 

Vi vil derfor gerne hører jer hvad i mener gadgets generelt for at hører hvordan målgruppen ser ud.

 

Derfor vil vi hører om i har har lyst til kort (max 5. min) at svarer på et spørgeskema:

 

https://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=DM41NC3Q9P96

 

Dette kan være med til at gøre produktet mere tilgængeligt for lav det selv entusiaster som jer

 

På forhånd tak   

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Allerede når jeg læser følgende sætning, plejer jeg at gå videre til næste indlæg, for den tyder da helt klart på, at spørgeren ikke gad ofte 1 minut på at læse korrektur.

Vi vil derfor gerne hører jer hvad i mener gadgets generelt for at hører hvordan målgruppen ser ud.

Når jeg så forbarmer mig over Jer og kopierer linket (hvorfor var det ikke indsat som et ægte link?), og kommer til et spørgeskema, hvor I forventer, at jeg afgiver private oplysninger som eksempelvis indkomstforhold, så stopper min velvilje nok en gang, og denne gang er det definitivt.

Det er jeg selvfølgelig ked af at hører, dog skal du vide at det er ganske anonymt og hverken Survey xact (som producerer spørgeskemaet) eller jeg kan se hvad du svarer. 

Det er også i orden at du ikke har lyst til at svarer på spørgeskemaet, det vi arbejder med er at skabe kendskab til et produkt som vi mener at lav det selv folk, muligvis får gavn af.

Jeg er derfor glad for at du gad at kigge på det, men ked af at du syntes det er noget sjusk.

Jeg har gjort, som jeg plejer med den slags undersøgelser. LYVE, SÅ VANDET DRIVER...
Stol aldrig på oplysninger hentet på nettet, for hvis jeg har deltaget, så passer statistikken ikke 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg opfatter, at henvendelsen kommer fra nogle "studerende" og sikkert ikke folkeskoleelever. Det handler formentlig om elever på en eller anden form for højere læreanstalt, finansieret af os skatteslaver. I vil så yderligere have os til at bruge tid på Jeres opgave, som I nedladende vil "lokke" os til at deltage i.
Før I kommer med en sådan anmodning, skulle I i respekt for os, tage og læse korrektur på det gennemført ubehjælpelige skribleri, der er så fyldt med meningsforstyrrende sprogfejl, at jeg i hvert fald ikke gider spilde mere tid på det.
Man læser jo også nærmest dagligt at gymnasieelever ikke kan hverken læse og skrive. Det får man jo her et glimrende eksempel på.
Tag og læs her på LDS. Det er meget ofte indlæg skrevet af folk med kun 7 års skolegang + en håndværkeruddannelse, og bemærk så, hvorledes de allerfleste indlæg er smukt formuleret med et minimum af meningsforstyrrende stave- og sprogfejl. Giver det ikke stof til eftertanke for Jer med minimum 12 års rævedyr skolegang?

Med venlig hilsen
ktm

 

ktm, du har fulstændig ret i dine betragtninger. Det er sjuskeri af værste skuffe, når man ikke gider læse, hvad man selv skriver. Jeg har spurgt nogle af de unge mennesker, om man ikke sætter komma mere. Svaret var: Nej vi sætter kun punktum! Fejlen er, at der ikke undervises i grammatik mere. Det er faktisk mest synd for de unge mennesker.

Til trådstarteren, kunne I ikke lave et klikbart link i stedet for alt det bøvl med cut and paste?


fase

I den næste række spørgsmål vil du blive bedt om at rangtiere betydningen af nogle atributter som en gadget kan have.

 

Velkommen til sprogspasserforeningen  

Jag ikk skriv dansk så gåt så jag ikk gå ud a skolen føræn jag skal vær skollære og tjæn regti mang pæng 

Nå, men jeg er nu oppe på over 15 besvarelser, og fortsætter ufortrødent... PS: jeg gør mig skam umage med at lave dem forskellige alle sammen   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg vil komme med et indspark her
- jeg kommenterer normalt ikke på stave, og grammatikfejl, men ….
At man kan skrive Bacheloropgave, med en så minimal forståelse for retskrivning, er mig komplet uforståeligt …
Jeg kender mange ordblinde, der kunne formulere sig bedre (fordi de tager sproget alvorligt, og læser (eller får hjælp til det) korrektur / bruger stavekontrol

Dette spørgeskema fortjener ikke så meget som 30 sek. opmærksomhed... (jeg har gennemgået det, og har sjældent set noget makværk, som dette...)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Må jeg supplerende til KTM's ganske rigtige betragtninger.

Prøv at finde nogle gamle (fra 50'erne og 60'erne) referater fra møder i landboforeningerne, grundejerforeningerne mm, og se, hvordan man dengang (og vi halvgamle stadig) med en ret begrænset skolegang skrev et meget detaljeret og pænt dansk. Og forhold dig så til det balje-urin man læser fra unge mennesker i dag. Det er så ringe at jeg ikke ville sende det som en SMS.Og det i en tid, hvor skriftlig kommunikation er stadig mere fremherskende.
Find nogle af de breve, som bedsteforældrene skrev til os og hinanden. Læg mærke til nuancerne, kommaer, formuleringer og skrift. Man gjorde sig umage i stedet for at jappe sig igennem.
Jeg hører ofte fra unge mennesker, at de er lige så gode til engelsk som til dansk. Det tror jeg gerne, dog med den lille justering, at der nok burde stå lige så ringe.

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det værste er næsten, at skribenten betegner sig som underviser på Aarhus Universitet.

Det er vist ikke de store sproglige krav, universitetet kan stille til de studerende med en underviser, der skriver så dårligt dansk og kender så lidt til gramatik.
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis