Ingen vand rundt i systemet (lukket)????

Jeg får ikke vand rundt i mit varmesystem. Det er et lukket system. Troede det var pumpen. Så den er skiftet. Men det var stadig ikke. Har pillefyr...
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af the_partyman på 05-04-2015 14:00
Jeg får ikke vand rundt i mit varmesystem. Det er et lukket system. Troede det var pumpen. Så den er skiftet. Men det var stadig ikke. Har pillefyr...

...................... og hvad mere koblet på dit pillefyr ???

 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af the_partyman på 05-04-2015 17:14
Ingenting

Surt, så kan du ikke få overført varmen til hytten samt varmt vand i hanen.  

Det er ski ej heller mange oplysninger du frivilligt giver ???  

Men først, kan du få vandet i kedlen op over setpunktet ???

Kan du mærke på afgangen af shunten at røret bliver varmt (rød pil på foto) ???

Kan du mærke at røret længere inde også er varm ??? 

Men nu har du jo været ved og pille ved cirkulationspumpen. Derfor bliver jeg i første omgang nødt til at formode du ikke har vendt vandstrømmen rigtigt (pilen på pumpen peger ned) ???

Hvis din Watts ventil står permanent åben, vil vandet hovedsalig kun køre rundt i kedlen uden og blive trykket ud i anlæget, måske den er defekt eller ej er indstillet forkert ???

Det er hvad jeg lige kan ryste ud af ærmet over tænkte senarier. 

 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Alle rør bag fyret bliver varme. Det hele vender rigtig. Fyret kommer op på setpunkt, og bliver ved med at stige. Så det jeg tror er, at der ikke kommer noget returvand, da fyret egentlig ikke falder i temp

Prøv at udlufte alle steder. Kontrollere at der er vand nok påå anlæget bagefter. Mon ikke der er en shuntventil der evt kan drejes manuelt, så du kan få sendt noget varme ud i systemet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Skrevet af the_partyman på 05-04-2015 19:12
Alle rør bag fyret bliver varme. Det hele vender rigtig. Fyret kommer op på setpunkt, og bliver ved med at stige. Så det jeg tror er, at der ikke kommer noget returvand, da fyret egentlig ikke falder i temp

Ok. Er næsten sikker 100% sikker på du har øg din Watts-ventils termostat. Prøv og skru termostaten af ventilen og hold stiften inde (pas på du ikke bøjer stiften). Det skulle gerne bevirke at varmen begynder at brede sig i det lille hjem.  

Stiften kan du forsigtig holde inde med en pind kilet til vægen bag kedlen eller et spændebånd omkring hanen.

Lad os bagefter høre om det ikke hjælper.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Har prøvet at pille termostaten helt af. Men det lyder til at den skal være helt i bund???
Skrevet af the_partyman på 05-04-2015 20:30
Har prøvet at pille termostaten helt af. Men det lyder til at den skal være helt i bund???

Ja for så har du lukket helt for ventilen, så vandet ikke bare "kører" rundt i kedlen men bliver presset ud i anlæget.

Du må have en ny termostat til ventilen når helligdagene engang er vel overstået. 

Fortsat god påske.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Okay. Tak. Og det er ikke nødvendig med et nyt termostathus?
Skrevet af the_partyman på 05-04-2015 21:00
Okay. Tak. Og det er ikke nødvendig med et nyt termostathus?

Selv tak.   Nej du køber bare en ny termostat til en Watts ventil. Ventilen har du jo prøvet af med et overordenteligt positivt resultat, så den fejler ikke noget. Så undgår du også og skulle til alt vandhalløjet igen.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis