Er meget træt af de folk som ringer for at sælge div ting.

Og så er der som regel uden nummer (så vil i staks sige lad dog være med at ta' telefonen så)

Jo det kunne jeg jo godt så var "problemet" ikke så stort, men jeg har flere i min omgangskreds som har hemmeligt nr af en eller anden grund jeg ikke kender.

Dem vil jeg så også udelukke.

Jeg siger når der er en sælger i røret at jeg slet ikke er intereseret, men g  - -  hjælpe mig de bliver da bare ved, er ret så insisterende på at jeg da skal høre hvad de har af ting og tangel forsikringer aviser osv.

De er skam godt skåret for tungen, og jeg/man skal være på vagt, ikke at blive fanget i ord strømmen.

De ringer gerne når jeg lige er ved at spise og på de mest ubelejligeste tider.

Har engang stillet røret fra mig i et kvarter uden at afbryde, for at afbryde deres linje, men der har selvfølgelig flere at bruge, så det' hjælper lidet.

Jeg afbryder og spørger om de har dårlig hørelse - - - meget kort pause i ordflommen, så smækker jeg røret på Pyhhh 

Har i andre ikke den slags iritereende momenter i jeres dagligdag. 

Hvad gør i?

Jow langt indlæg her indrømmet. Er der ikke en paragraf i loven som forbyder den slags der kan henvises til DER VIRKER.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
47 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ellers prøv med: "Vi/jeg bruger ikke", uanset hvad de vil sælge!

Med venlig hilsen
ktm

 

Du skal tilmeldes Robinsonlisten. Se mere her: https://www.borger.dk/Sider/Robinsonlisten-markedsfoeringsbeskyttelse.aspx

Robinsonlisten er et register, som virksomheder, der henvender sig til forbrugere i salgs- eller reklameøjemed, skal tjekke, før de udsender adresserede reklamer eller ringer forbrugere op i deres hjem.
Telefonsalg til private er ulovligt i Danmark - derfor er vi rimelig forskånet i forhold til f.eks. i USA, hvor der er fri jagt på forbrugere.

Der er dog undtagelser i DK, så f.eks. forsikring og aviser(!) må ringe rundt. Derudover må firmaer, som du selv har givet tilladelse også gerne ringe - det kræver dog din accept først. Det kan f.eks. være ved bestilling af en vare, hvor man skal/kan vælge "Ja, I må gerne kontakte mig for at rådgive om...". Eller konkurrencer hvor en af betingelserne er, at man samtidig siger ja til at blive kontaktet af "Firma X eller Firma X's samarbejdspartnere telefonisk".

Mvh. AllanE
jeg havde samme problem for nogle år tilbage, og meldte mig derfor på robinsonlisten.
Siden da er det kun sket et par gange, og så snart jeg nævner at jeg er på den liste, undskylder de og slutter samtalen.


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Tak til alle for de gode svar, der var netop noget sådant jeg håbede på.

Men viste intet om denne Robinsonliste!

Jeg må snarrest muligt ha' mig tilmeldt denne liste.

Endnu et eksempel på at L D S er fantastisk godt, takket være far/søn med efternavn begynder med E.

Kunne heller ikke forestille mig at jeg skulle være den eneste i lille Dannevang der havde disse iriterende momenter, bevares ingen er jo afgået fra denne verden (kan kun tale for mig selv) på min egen matrikkel af den grund.

Havde godt nok en ide' om at telefonsalg ikke var tilladt i Dk, men derfra & til at håndhæve denne overfor ivrige hurtigsnakkere er der altså et stykke vej.

Men man/jeg skal virkelig være på vagt om en såkaldt hurtigsnakker overdænger med div. lovprisninger om dit eller dat.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce

Jeg bruger den med at sige: Lige et øjeblik... 

Så lægger jeg telefonen og forsætter med hvad jeg nu laver, indtil de bliver trætte af at vente og selv lægger på.

En overgang var der mange af de der analyseinstitutter som ringede, og her gav jeg gerne helt vildt forkerte oplysninger. Så i skal ikke tro på hvad de firmaer bringer at statestikker, da de måske har haft fat i mig og mine svar har ødelagt statestikken 

 

 

 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Sådan Henrik det' er sgi' da humor der dur' til noget bravo.

Havde det lidt dårlig da jeg lavede det lille stunt med at lade telefonen stå uden at afbryde, jeg er nok opdraget lidt anderledes, men blev ærlig talt så gal i skralden, at jeg brød mine egne normer.

 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Jeg tager gerne tykt pis på dem og det ligeså det driver.

 Fra en tidligere holdt avis, ville de gerne sælge mig den igen og blev da vildt begejstret og den stakkel skrev og skrev og jeg kunne få den fra i morgen - kvajet vidste så ikke, at jeg var flyttet l a n g t  væk, men jeg fastholdt jo, at han havde lovet mig avisen med bud. Ham hørte jeg aldrig fra igen.

Andre kan spørge i øst og jeg svarer i vest, så de fatter nada, så gør de også samtalen meget kort.

Man må da godt være lidt flabet.


Sniffer  

Det har jeg også gjort med forsikringer... de ringer og siger at de kan give mig et godt tilbud, så spørger jeg hvad de feks skal have for en indbo forsikring. Når de så kommer med deres tal, så siger jeg at jeg i øjeblikket får det for det halve (bruger selvfølgelig et tal) og sprørger om de kan matche det, det kan de selvfølgelig ikke, og så slutter samtalen helt af sig selv 

Samme trik har jeg også brugt med avisesabonnementer 

 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg bliver meget sjældent ringet op. Men skulle det ske, siger jeg bare, at det ingen interesse har og ligger på. Der er da ingen grund til at fortsætte samtalen, når jeg ved at jeg bare vil spilde både min og opkalderens tid.

Synes det er usmageligt, at spilde andres tid. De passer bare deres arbejde. Hvis man ikke ønsker at blive ringet op, kan man tilmelde sig Robinsonlisten. Det virker i det store hele fint.

Der er yderligere 37 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis