Montering af facedør med indbygget sideparti (Rationel Aldus træ/alu)?

Hej Alle

Skal have indsat ny facadedør i vores nye tilbygning. Der er tale om en Rationel Aldus facadedør med indbygget sideparti (m/3 glasfelter).

Jeg har monteret vinduer og facedøre før, men denne her driller mig.

Problemet er nemlig, hvordan jeg monterer karmen ved sidepartiet op mod murfalsen?

På indersiden er der ikke plads pga. sidepartiet og glasfelterne. Jeg kan ikke afmontere "sideparti-feltet", da denne er isat med montage skruer inden vinduesfelter blev isat hos Rationel.

På ydersiden er alu-inddækningen. Så jeg tænker umiddelbart, at denne skal fjernes for at jeg kan isætte karmskruer og dernæst sætte beklædningen på igen.

Nogen der har nogle fif.

Rationel har intet info på deres hjemmeside omkring montering af dør med sideparti - jeg kan i hvertfald ikke finde noget

Lidt billeder:

Inderside (sideparti):

Yderside (sideparti) - alubeklædning:

Takker

Mvh. Martin

  

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selvgjort er velgjort

Jeg fik løst udfordringen gennem trial and error.

Alu-beklædningen er klipset fast i nogle plast-klips på træ-delen. Så jeg satte forsigtig en flad skruetrækker ind i siden, hvor alu-delen flugter med træ-delen (godt med lys fra sin mobil). Startede i bunden af siden ved de nederste klips og bevægede skruetrækkeren rundt med/mod uret til det gav et lille smæld. Dernæst næste klips og derefter kunne jeg nærmest bare køre håndfladen om og resten gik løs. Til sidst dinglede alu-stykket kun støttet af et vinkelbeslag med det topgående alu-stykke, men nok til, at jeg kunne få isat 4 karmskruer tæt på midten af falsen og til sidst klipse alu-beklædningen på igen. Så helt usynligt arbejde

At der så røg en tap på en af klipsene, og træet blev lidt trykket, da jeg eksperimenterede i starten med skruetrækkeren ser man jo heldigvis ikke

Mvh. Martin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis