Pyrolyse skyld i ovn ikke virker mere?

Hejsa,

Har en Ikea indbygningsovn på 5. år nu. Garanti netop udløbet, så søger lige hjælp eller vejledning herinde.

Efter min kære kone kørte pyrolyseprogrammet, stoppede den pludseligt og gik "død". Har forsøgt at slukke for strøm (alt strøm) i 10-20 sek, hjælper ikke. Den viser intet i displayet, jeg kan heller ikke gøre noget ved at holde diverse knapper inde eller dreje på knapperne.

Har fået ovndør åbnet (var selvfølgelig låst + børnelås), men da jeg ikke har viden inden for hårdehvidevare, ser jeg mig selv i en situation, hvor det enten hedder ny ovn, eller få hjælp og vejledning til at reparere vores nuværende. 

Hvad kan der være galt?


CHRiSTiMSeN
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis den er helt død er der med 99 % sikkehed gået en termosikring den sidder nede ved elektroniken sikkert bag på ovnen.Det er en lille rund dims ca 1 cm i diameter muligvis med en rød knap i midten,Hvis der er en rød knap på så tryk på den og se om ovnen virker igen.Hvis der ingen knap er så skal der en ny til termosikring til

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>

Det giver mening, da den stoppede midt i programmet, dvs. måske måler forkert eller hvad ved jeg? 

Jeg tager varenummeret og bestiller en ny. Bestemt hjemmeside du har gode erfaringer med mht. dele til ovne?

Jeg tror umiddelbart elektronikken på denne ovn sidder i toppen (oven på) nær lågen. Der var i al fald en "prop" jeg klikkede af, og kunne se ledninger og diverse nede i hullet. Så skal jeg vel bare have hele pladen af?


CHRiSTiMSeN
Er der evt. andre navne for "termoesikring". Kan det være termostat, temperaturbegrænser eller lign.?

CHRiSTiMSeN
men hvilken model er ovnen for ikea har mange forskelige ovnen

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Pyrolyseprogrammet er meget hårdt for varmelegmerne og det kan være et eller to er "stået af" og er kortsluttet

 

Når du har nummeret på den reservedel du skal bruge, så tjek evt. om du kan finde delen på eBay. Købte selv nyt varmluftelement til min Bosch ovn for 157 kr. inkl. porto. Laveste pris i en butik her i DK var ~ 350 kr.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis