Nogen der ved hvad forskellen på Glasuld og rockwool er

 jeg ser i jem og fix at de ikke har rockwool, men kun glasuld.

det forholder sig sådan at jeg skal have sat en væg op ind til min søn,og den skal isoleres så den bliver lyd tæt der bliver brugt gipsplader.

spørgsmåler er nu hvad er bedst og glasuld eller skal jeg finde rockwool.


Lp
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til!

Det er et religiøst spørgsmål, som det blive mere end svært at få et endegyldigt svar på.
Jeg har selv brugt glasuld til tilsvarende opgaver, primært fordi jeg synes ordentlig glasuld er bedre at arbejde med.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det kommer an på, hvilke tilbud der kører. Lad dog være med at købe "russisk"producerede ting. Tidligere var der i hvert fald meget mere kløefremkalde stads i de østproducerede sager, som også var væsentligt billigere.
Men hvor meget skal du dog bruge, for at det har nogen særlig betydning.
Intet af det er effektivt lyddæmpende. Det gør blot lydende lidt mere "uldne", men det er et stort, videnskabeligt kompliceret spørgsmål, at besvare endegyldigt, hvis nogen overhovedet kan.

Med venlig hilsen
ktm

 

tak for svaret jeg skal lave en væg fra stuen til et værelse fordi den væg som var der inden jeg flyttede ind var revet ned af den forrige ejer,så nu skal der en væg op så der bliver et værelse igen, og den skal være så han ikke kan høre vores tv og omvendt og det bliver lavet i gips og i mellem skal der enten være glasuld eller rockwool det var derfor jeg spurgte om hvad forskellen var,


Lp

Rockwool kan tåle højere temperatur end glasuld før det smelter , isoleringsmægsigt er det samme både varme og lyd , 


   elektriker fra jævnstrømmens tid
Annonce
tak

Lp
Som jeg husker det lydisoler hårde Rockwool bats bedre, de er meget tungere (men kræver præcise tilpasninger), end de almindelige bats.

Du kan også vinde lidt, ved at have eks et lag gips på den ene side, og to lag på den anden, så "svinger" vægen ikke.


Til almindelig isolering er min favorit, Rockwool flexi bats, de er nemme at arbejde med, og slutter helt tæt. Så rent lydmæssigt vil de nok være bedre end de almindelige bats)

Plads til en fuge, hele vejen rundt, giver også lidt.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Og hvis væggen bygges op af 2 lag separate stolper. Således at det ene lag gips (eller 2) sidder på det ene hold stolper, og gips til den anden side på en anden lag stolper. Så forplanter lyden sig ikke igennem skelettet. Men også fuger og andre råd længere oppe.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
hej Erik
jeg er ny indflyttet og i kontrakten stod der at det var en 3 værelses men så så vi at der manglede en væk til det ene værelse,og den havde den forrige lejer fjernet fordi han og konen havde boede der alene,men så døde konen og han flyttede til jylland,vi får så sat væggen op her på lørdag af et par venner der ved hvordan det skal gøres for jeg aner ikke hvordan det gøres og vi har fået tilladelse til at sætten den op igen så der kan være det værelse der mangler.


m.v.h
Lp

Lp
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis