korrespondance

Har prøvet at google løs, men synes alligevel ikke at jeg kan få det der korrespondance til at give mening...
Sådan her skal det være. Jeg har strømmen i kontakt til venstre, jeg vil gerne have de 3 lamper får endnu en tænd/sluk dog uden lysdæmper.
Hvordan skal ledninger trækkes.....?

 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kræver to (eller flere) specielle korespondancekontakter, ellers er det ikke muligt.

Det er enten den ene eller den anden måde at udføre det på...

Og så vil jeg være fræk og sige: Hvis du ikke kan læse disse to tegninger, og oversætte det til virkeligheden, så ring til en elektriker 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af Samarensis på 23-03-2015 15:04
Har prøvet at google løs, men synes alligevel ikke at jeg kan få det der korrespondance til at give mening...
Sådan her skal det være. Jeg har strømmen i kontakt til venstre, jeg vil gerne have de 3 lamper får endnu en tænd/sluk dog uden lysdæmper.
Hvordan skal ledninger trækkes.....?

 

Du skal ikke have korrespondance, men impulstryk til at tænde og slukke dine lamper. Hvordan ledningerne skal trækkes kommer helt an på, hvordan tingene er placeret i forhold til hinanden, og hvad du har af ledninger i forvejen. Du skal i hvert fald have to ledninger fra dine tryk til din lysdæmper. Fra lysdæmperen og til lamperne skal du også bruge to ledninger.

 


fase

Der er delte meninger her og det er naturlig, da du ikke giver alt for mange oplysninger.
1. Hvis du ønsker korrespondance så må du gå efter Henriks tegning. Så smider du lysdæmper væk og får korrespondance tænding, altså lamperne kan tænde 2 steder. Der hvor Henrik har 1 lampe, kan du også have 3 stk.
2. Fabrins metode virker med din lysdæmper, hvis det er touch eller lignende. Hvis det er dreje eller skydelysdæmper kan det ikke udvides med impulstryk.
Den kontakt til højre er det et impulstryk der allerede er der, eller er det den tænkte udvidelse.?

Skydelysdæmper kan samarbejde med en korrospondance afbryder.

Billeder ! !
 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvor F..... har du fundet dem Lars. Hvis jeg satte lærlinge til at montere dem, ville jeg da være sikker på at det blev afprøvet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af PinkHenrik på 23-03-2015 17:55

... Og så vil jeg være fræk og sige: Hvis du ikke kan læse disse to tegninger, og oversætte det til virkeligheden, så ring til en elektriker 

Helt enig 

 

 

Skrevet af Lars ON på 23-03-2015 18:44

Husk at kvaliteten af korrespondancen kan afhænge af typen af afbrydere 

 

Herefter vil der kun blive installeret kroneafbrydere i huset uanset formålet .

 

 


fase

Og hvorfor kan skyde-lysdæmperen så ikke bruges med impulstryk? Det eneste du ikke kan, er at dæmpe fra din impuls, men tænd/sluk fungere upåklageligt

 

Det kan type C og type CR det er korrekt, men den nye type LED kan ikke bruges med impulstryk.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis