Isolere gulv med tagpap?

Hej.

Jeg har et skur i et sommerhus, hvor "gulvet" lige nu bare er jorden... Jeg vil gerne lave det så vi får et rigtigt gulv så de møbler osv. vi opbevarer der ikke får fugt, og så vi på sigt kan bygge videre og bruge det som et ekstra værelse.

Jeg vil lægge strøer ud med 4/4 bjælker. Jeg har fået at vide et det skulle være muligt at lave det ved at lægge tagpap aller nederst mod jorden (hvilken type?) og så er jeg i tvivl derfra. Kan man så umiddelbart derefter smide alm. rockwool ned og skal dampsærren så over det?

Til sidst vil jeg lægge gulvspånpladerne på (og måske et tæppe oven på), men hvad når jeg skruer dem fast, så bryder jeg vel dampspærren?

Håber nogle af jer kloge folk kan gøre mig lidt klogere på den bedste opbygning... TAK

Mvh Rasmus

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tagpap med rockwool direkte på jorden vil jeg absolut fraråde. Det vil let kunne danne grobund for fugt råd og svamp.

Jeg forstår du vil have trægulv. Hvis det skal være lidt let og billigt, kan det gøres ved at du graver nogle legasten ned som støtte for dine strøer. Niveler dem så de rager minimum 15 cm over terrain og læg et stykke murpap mellem legablokken og gulvstrøerne. Søm lister eller tråd under dine strøer og isoler mellem bjælkerne. Sørg for at der er god udluftning under strøerne, via riste i ydermuren. Vil du gøre det lidt bedre, så graver du muldjorden af og erstatter den med sand/grus.

En anden billig metode: Grav muldjorden værk, og fyld med grus. Læg polystyrenplader (flamingo) direkte på gruslaget og læg gulvplader med fer og not direkte på isoleringen. Vær omhyggelig med at få underlaget rettet af, så gulvet ikke ligger og vipper. I stedet for gulvpladerne kunne du jo også lægge 7 - 8 cm. beton :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis