Skamoplus vs Wedi

Hej

Jeg skal til at isolere en kold væg i soveværlset. Ejendommen er en mursten ejendom uden hulmur. Jeg tænker at matriallet skal være diffusionsåben. Derfor har jeg set på Skamplus plader og Wedi. Jeg har bare lidt svært ved finde ud af hvad for en af dem som isolere bedst. Det skal hels være 30-40 mm tyk og ikke mere.

Er det nogen som kan se hvad der isolere bedst? Det kan også være andre produkter, dog bare ikke gips. Jeg synes selv at jeg har kigget på forskelige produkter, og har indskrnket det til disse 2.

 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Wediplader er da vist ikke diffusionsåbne?

Men hvorfor også det - der er vel næppe indtrængende fugt, så ud fra den betragtning kunne det godt være Wedi.

Men til gengæld kan det undre, at det er svært at finde Wedis lambda-værdi - det ville vel fremgå tydeligt, hvis pladen havde en god isoleringsevne.

Så det eneste, der taler mod Skamoplus er prisen.

Ærgerligt, at du ikke kan gå op på 50mm, så ville Ytong multipor eller en traditionel opbygning med isoleringsbatts være det bedste.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Hej Der stå på deres hjemme side at Wedi er diffusionsåbne. Grundet til at jeg havde kigget på disse 2 løsninger er at de er nemme at sætte op.
Der er også en vindue på væggen, og jeg tænkte at det ville være nemt at komme rundt om vinduet, med disse løsninger.

Jeg kan ikke finde lambpa-værdien på wedis hjemme side.

Jeg har godt nok også kigget på Farmacell fiber gips, hvis det egentligt skal være gips, så bliver det farmacell. Hvor har du egenligt køb din famacell varmvæg, har nemlig ikke kunne finde en pris på det.
Hvis du ikke kan finde Fermacell, har Knauf et tilsvarende produkt som du kan købe i ethvert byggemarked.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Jeg kan se at farmacels varmvæg isolere bedre, og den kan men få i flere tykkelser. Også vil det være rart at væggen er skruefast, hvor knaufs ikke er.

Men jeg kan se at det er varmvæg jeg skal gå efter?
Annonce

Hvs du vælger  Fermacell, skal du lige være opmærksom på at ingen byggemarkeder har dette på lager.

Det er derfor en god idé, hvis du skal bruge det hurtigt, at købe det i et stort byggemarked, som ofte får leverancer fra Fermacell, da du ellers selv kommer til at hænge på fragten

En anden fordel (udover bedre isoleringsevne og skruefaste plader) med Fermacell frem for f.eks. varmvæg fra Knauf Danogips er højden, 250 cm vs. 240 cm.

Vær obs på at prisen dog også er noget anderledes , den første pris jeg fik var 500,- incl. moms pr. plade, hvilket jeg dog, i klare vendinger,fik dem fortalt, var fuldstændigt "ude i hampen" og fik reduceret prisen til 330,- incl.

Det var faktisk også derfor jeg var på udkig efter noget andet. Har nemlig før prøvet at bestille ultra board fra Silvan, de var nu flinke nok, og jeg fik også en god pris, men det tog bare en krig før varen kom hjem. Og Det vare ikke de rigtige dele som var sendt i første omgang.
Anden gang jeg skulle have ultra board prøvede jeg i Stark, de er godt nok tung og danse med, jeg har aldrig nogen sinde oplevet så dårligt kunde betjening som de yder i Stark.

Men jeg går lige i tænke boksen og finder ud af hvad jeg skal vælge.
Hej.
Der findes også Ytong multipor isoleringssystem
Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Jeg må nok indrømme at det er svært og vælge hvad men skal gå efter.

Multiplader kunne for mig have den fordel, at så har jeg også prøvet det og ved hvordan men skal håndtere det. Jeg vil bare geren ungå at skulle lave en sokkel eller hvad men nu kalder det for.

Jeg tror at det hurtigste for mig vil være, at lave det i enten gips, wedi eller skamoplus.

Skamoplus og wedi er også tiltalende fordi, jeg på et senere tidspunkt også skal have isoleret beton dækket under min stue, og disse 2 produkter kan men jo bare lime med noget fliseklæb.

Men det er dejligt med ideer som kommer.

Fik selv tilbud fra Optimera og Stark. Endte med at få leveret fra Stark til Optimeras pris (minus et fradrag for uforskammet første pris )

Bestilte sent mandag, torsdag morgen lå det i indkørslen ...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis