Vaskemaskine suger afløbs vand ind?

Er ny her på forummet. Har et par spørgsmål ang. et problem med min vaskemaskine som jeg håber dettte er det rette sted at spørge 

Har en gammel vaskemaskine i mit køkken som er sluttet til de samme afløbsrør som håndvasken. Problemer er at den er begyndt at blive fyldt med afløbs vand når jeg bruger håndvasken?

Har ikke vildt meget forstand på det. Så ved ikke om det er vaskemaskinen der er i stykker eller om der er noget galt med rørende? Skal have ny maskine her snart men har ikke lyst til at købe en helt ny og så finde ud af den også suger klam vand ind når jeg bruger vasken.

Har tjekken og tømt filter på vaskemaskinen.

Så nogen der har en ide om hvad det kan være eller har oplevet det før og ved hvordna jeg fixer det. Eller om jeg skal ha en VVS ud og kikke på det inden jeg køber ny Eller om det burde fixe det at få sat en ny op?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af kongkim på 22-03-2015 10:42

Er ny her på forummet. Har et par spørgsmål ang. et problem med min vaskemaskine som jeg håber dettte er det rette sted at spørge 

Har en gammel vaskemaskine i mit køkken som er sluttet til de samme afløbsrør som håndvasken. Problemer er at den er begyndt at blive fyldt med afløbs vand når jeg bruger håndvasken?

Har ikke vildt meget forstand på det. Så ved ikke om det er vaskemaskinen der er i stykker eller om der er noget galt med rørende? Skal have ny maskine her snart men har ikke lyst til at købe en helt ny og så finde ud af den også suger klam vand ind når jeg bruger vasken.

Har tjekken og tømt filter på vaskemaskinen.

Så nogen der har en ide om hvad det kan være eller har oplevet det før og ved hvordna jeg fixer det. Eller om jeg skal ha en VVS ud og kikke på det inden jeg køber ny Eller om det burde fixe askemaskinenejen med vdet at få sat en ny op?

Uden at kende din installation ville jeg gætte på, at du har et problem med afløbet fra din håndvask. Det skal forstås sådan, at vandet fra håndvasken ikke løber hurtigt nok væk gennem afløbet og derfor løber baglæns ind i vaskemaskinen. Jeg tror ikke , der er noget i vejen med vaskemaskinen, men du bør rette blikket mod dit afløb.

 

 


fase
Skrevet af S. Fabrin på 22-03-2015 11:39

Uden at kende din installation ville jeg gætte på, at du har et problem med afløbet fra din håndvask. Det skal forstås sådan, at vandet fra håndvasken ikke løber hurtigt nok væk gennem afløbet og derfor løber baglæns ind i vaskemaskinen. Jeg tror ikke , der er noget i vejen med vaskemaskinen, men du bør rette blikket mod dit afløb.

 

 

 

Hey og tak for svaret  

Du kan se installationen her.
http://kong-kim.dk/ftp/misc/vvs.jpg

Så måske jeg skulle prøve at skille rør systemet ad nede under og tømme "knækket" på rørende?

 

 

Hej igen. Har nu prøvet at rense vandlåsen på som blev forslået. Men var ikke det da den var helt "ren" Så er lidt på bar bund igen.
Læste dog en masse på nettet om at slangerne fra vaskemaskinen skulle side højt. Så har prøvet at rette lidt på dem.
Ser sådan her ud pt.

http://kong-kim.dk/ftp/misc/vvs.jpg

Vil dog gerne ha ny maskine uanset hvad. Så overvejer at købe den og se om det løser problemet. Den jeg har kik på skulle også ha noget AquaStop (Vandsikring) Så måske det løser at vandet ikke kan løbe tilbage?
Annonce

Aqua stop er sikring af at vandet TIL maskinen lukkes af hvis der springer en slange i maskinen. Det er netop sådan 2 du har siddende under vandhanenerne. Det har ingen indflydelse på afløbet.
Det kunne være spændende om du prøvede at afmontere afløbsslange til vaskemaskine inde under vasken. Så stiller du en spand under tuden, evt. med en lille slange. Kommer der vand i spanden, ved almindelig brug af vasken, er det som beskrevet afløbet der er et eller andet galt med.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 26-03-2015 18:57

Aqua stop er sikring af at vandet TIL maskinen lukkes af hvis der springer en slange i maskinen. Det er netop sådan 2 du har siddende under vandhanenerne. Det har ingen indflydelse på afløbet.
Det kunne være spændende om du prøvede at afmontere afløbsslange til vaskemaskine inde under vasken. Så stiller du en spand under tuden, evt. med en lille slange. Kommer der vand i spanden, ved almindelig brug af vasken, er det som beskrevet afløbet der er et eller andet galt med.

 

Aahh okay så fik jeg da afklaret det
Men ja kunne være jeg skulle prøve det her imorgen en gang. Dog er jeg næsten sikker på det ikke er afløbet. For som sagt var der ikke noget stoppelse da jeg skidte det ad. Det lugter ikke op af afløbet. Og det bobbler ikke eller løber op i vasken igen. Men self. vær lige at prøve

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis