12 V lader til 12V batteri

Hey der ude...

 

jeg har i mit firma fået en tablet vi skal bruge til timesedler og den slags. dog er problemet, at når det bliver weekend og jeg parkere bilen vil tabletten løbe tør i løbet af weekenden idet der kune er strøm på cigeretstikket når bilen køre. dette vil jeg så løse ved at indsætte et nyt lille 5 Ah 12V batteri og lave et lille relæ styrring således at tabletten endten lader fra den lille batteri eller bil batteri når bilen køre.

 

skal så bruge en form for "lader" eller bare en strømbegrændser så den ikke bare rykker en helvedes stor strøm for at lade dette batteri op igen.

 findes der et apperat der kan klare denne opgave? tænker noget på en 100W så batteriet er ladt op på en 0.5-0.75 time. køre nemlig en god time om dagen.

er elektriker så selve relæ styringen er nem nok. det er om man kan få den strøm begrænser.

 

på forhånd tak.

Mark.


 Hey

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ville det ikke være nemmere at lave konstant strøm på dit cigar stik- Det må da være muligt at køre strømmen uden om- Er sikringsboksen meget svær at komme om på bagsiden af så man kan finde en konstant +12 og lave sin egen nye sikring. Jeg har lige lavet træk på min bil, her satte man flere sikringer i og monterede sikrings clips i de ledige sikringshuller.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Skrevet af Eth0 på 12-03-2015 22:33
jo jo det var jo en mulighed. dog er jeg lidt i tvivl om at hvis jeg fx lader bilen stå i 2-4 uger om så batteriet vil være dødt.

Det kommer vel helt an på hvor mange mah en sådanne tablet forbruger. 

Hvis du kører tableten via et 5 ah batteri, vil det højst sansynligt også miste pusten på en weekend og helt klart over 3-4 uger. 

Alt efter hvilken type batteri du vælge, vil det formodenteligt være et sted mellem halv øg til helt øg efter den forhåbentelige gode lange ferie. 

Undres dog såre over hvorfor en tablet skal stå tændt, når den ikke bruges. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Godmorgen.

Min første tanke var også, hvorfor ikke bare slukke tabletten. Men det du spørger om må kunne løses med et skillerelæ (biltema 25230) og et mototcykelbatteri. Det kobler du til bilens batt og tabletten til mc batteriet med et ekstra cigartænderstik.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hvorfor skal den stå tændt hele tiden? Fulgte der ikke en 230 V lader med til dyret?

Skulle der ikke være strøn på dyret efter weekenden, sætter du den bare til i bilen, og nogle få minutter efter er den klar igen.


fase
Annonce
Jeg har en Lenovo bærbar i arbejdsbilen, den lader jeg kun på når bilen køre, jeg slukker den om aftenen/weekend, det fungere uden problemer.
Jeg har et Wifi 4g spot, det står med strøm på hele tiden, det har ikke givet problemer. (vi skal gemme alt på firmaets server)

"er elektriker så selve relæ styringen er nem nok"

Hvis du spørger om dette håber jeg virkelig ikke at du har svendebrev..

Ja du må meget undskylde men selv en *bib* lærling kunne give dig svaret.

Far er ikke sur, bare skuffet

 

FoXX det var da et unødvendigt surt opstød. Var det en god julebrandert ?

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja det undskylder jeg, du har fuldstændig ret
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis