Placering af badeværelse i tilbygning.

Halløj.

Vi står og skal til at lægge os fast på en plantegning af en tilbygning.

Vi vil have lavet et badeværelse mere, enten i tilbygningen, eller i det eksisterende hus.

Vi er i tvivl om hvor stor forskel der er rent økonomisk.

case 1 , bad i tilbygning, der graves alligevel op og brønd og vand skal føres ud i enden af tilbygning.

case 2 , bad i det eksistrende, det er tæt på brønd og vand, men så skal gulvene hugges op.

Er der en der kan give et ca bud på, hvor der er mest fornuftigt økonomisk..

Håber I kan se den tegningen konen har lavet.

Ha´ en go´ dag


 The day you quit is the day you lose.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er lidt svært at gennemskue, når man ikke ved, hvor meget der skal hugges op og hvad der er i forvejen. Umiddelbart ligger installationerne jo ok til det "indbyggede" bad. Der skal vel også trækkes vand ud til det bad i tilbygningen, som bliver et langt træk og ligeledes kan betyde ophugning af gulv.

Jeg ville hellere træde et skridt tilbage og så spørge, hvad I synes er den bedste planløsning. Læg badeværelset der hvor det giver mest mening i forhold til værelser etc. Den mulige merudgift der måske er ved at vælge den optimale placering er jeg sikker på udligner sig på sigt. Om ikke andet kommer det tilbage i brugsglæde.
Skrevet af jetz på 11-03-2015 15:01
Det er lidt svært at gennemskue, når man ikke ved, hvor meget der skal hugges op og hvad der er i forvejen. Umiddelbart ligger installationerne jo ok til det "indbyggede" bad. Der skal vel også trækkes vand ud til det bad i tilbygningen, som bliver et langt træk og ligeledes kan betyde ophugning af gulv.

Jeg ville hellere træde et skridt tilbage og så spørge, hvad I synes er den bedste planløsning. Læg badeværelset der hvor det giver mest mening i forhold til værelser etc. Den mulige merudgift der måske er ved at vælge den optimale placering er jeg sikker på udligner sig på sigt. Om ikke andet kommer det tilbage i brugsglæde.

 

Tak for dit indlæg.

Vi har også tænkt over hvilken løsning vi på sigt, vil blive mest glad for. Men vi er 50/50..

FOr at få en ca pris skal vi nok have fat i en bygningssagkyndig, men det kunne jo være der var en herinde der kunne give et bud.

 


 The day you quit is the day you lose.
En erfaren håndværker kan sikkert også hjælpe med en ca. pris.
Vi er nået så langt at vi kontakter en arkitekt og får sat tingene igang De har jo en hulens masse ideer og ved hvad,hvorfor,hvordan,hvorledes og hvor dyrt

 The day you quit is the day you lose.
Lyder fornuftigt. Hvis vedkommende er dygtig, vil I også blive udfordret på grundplanen/jeres ønsker.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis