Sundolitt strimler

Hej.

Jeg er ved at lave nyt gulv i stue og gang og er næsten klar til betonen.
Jeg er dog kommet i tvivl om anvendelsen af sundolitt strimlerne, som man ligger rundt langs kanten. Skal de også stå ved de invendige vægge eller kun ved de udvendige vægge?

SonofonoS
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kun ved udvendige vægge. Det er for at imødegå en kuldebro

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hele vejen rundt, mener jeg, om det er rigtigt ??? :-)

Varmen skal blive i gulvet, ikke i væggen. Gerne noget tykkere ved ydervæggen.
Det lyder også fornuftigt nok. Det var nemlig også min tanke, at varmen vil gå i væggen i stedet.

SonofonoS

Jeg har med vilje varme i væggen 2 steder. Den ene sted er halvmuren i køkkenet, Det er "bår dajli" når man sidder der med ryggen mod muren.
Det anden sted er i badeværelse hvor håndklæder hænger. De bliver hurtigt tørre.
I ovenstående projekt mener jeg ikke at en lille del varme op i inder muren er spildt. I mine projekter har jeg kun randisoleret ved ydermure.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Det skal hele vejen rundt, af den årsag at det er et svømmende dæk du er ved at støbe og det skal have muligheden for at arbejde rundt langs alle kanter. Isoleringen giver mulighed for dette, hvis den undlades vil dækket delvist støde på nogle af væggene som det riskikere at begynde at arbejde op mod.

Hvis ikke der skulle bruges isolering så skulle det være konsekvent, og så skulle dæk og væg støbes korrekt sammen og dækket skulle tænkes helt anderledes.


STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

Jeg tror jeg gør det hele vejen rundt. Det betyder jo ikke noget hverken tidsmæssigt eller økonomisk. Og det er helt klart lettere at gøre før gulvet bliver støbt. ;-)
Tak for hjælpen.

SonofonoS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis