Glasiber form

Jeg har et spørgsmål angående en glasfiber form, det er ikke båd relateret men vurderede at det er i denne gruppe der er størst mulighed for svar. Hvis man forestiller sig at jeg har en "hun" form af glasfiber og skal lave en "han" modpart som har 2-3 mm luft i forhold til den anden. Jeg tænker om i kender noget materiale som er godt at beklæde den første form med inden den anden bygges op i glasfiber så de giver 2-3 mm luft.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det en simpel eller kompliceret form?

 

Hvorfor skal du have to forme til det samme emne?

Hvad skal du med en "indvendig" + en "udvendig form ? har du en speciel plan?

Det plejer man ikke at bruge til forskellige glasfiber-opgaver (så vidt jeg ved)

---- med mindre man trykstøbe et eller andet - og så er det jo noget med stålforme og lignende - så er vi ovre i en helt anden slags dyre værktøjer.

PS Iøvrigt tror jeg at det bliver svært at finde noget som ligger ordentligt fast i sådan en glat form. man kunne forestille sig en slags tæppe eller tykt skum-væv/materiale, men mon ikke det kommer til at bevæge sig, når man "ruller" på det.

mvh A


To ulykker kommer sjældent alene.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er ikke en simpel form. Og til Ellida så kan jeg ikke fortælle hvad det skal bruges til da jeg er i gang med at udvikle ideen hjemme i garagen. Men det skal ikke bruges til glasfiber, det er blot for at lave formene.'

mvh Karsten

Hej
Der er ikke nogen let måde og gøre dette på. Man bruger normalt voksplader eller andre formbare plader til og agere afstandsmateriale, inden man støber inderformen. På youtube findes der adskillige videoer hvor det vises hvordan en dobbelt form til RTM (resin transfer moulding) laves.
Udfordringen kommer hvis inderformen også skal have en perfekt finish, så skal man spartle og slibe overfladen på afstandsmaterialet på samme måde som hvis det var en almindelig plug, os så støbe inderformen på den.

Du kan se et eksempel på 2mm voks ark her.

MVH Mads


Ekomposit.dk
Vi gør det sjovt og arbejde med glas og kulfiber.
Vi har alt til reparationer og konstruktioner, lige fra epoxy og polyester til AIREX® skum og fyldstoffer til spartelmasse. Har du mod på vakuumstøbning så kik forbi ekomposit.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også