Isolering af "flydende gulv"

Halløj LDS'ere

Vi bor i et '70-er hus, hvor vi er kommet til stuen mht renovering, og for nogle år siden havde jeg en ude og termografere huset, og han fandt ud af at vi havde varmetab ved soklen. Jeg kan godt tænke mig at jeg på en eller anden måde kan forbedre isoleringen til soklen, min tanke er 10 eller 20mm flamingo op af soklen hele vejen rundt selvfølgelig fra betonen og op til de flugter det gulv jeg vil ligge, men er det en god ide, eller er det spild af penge, eller findes der en anden bedre løsning som ikke koster en formue, og som ikke indebære at jeg skal til at støbe helt nyt gulv.

Som det ser ud nu er gulvet "flydende" med ca 50mm isolering, et bjælkelag, 22mm spånplade, og gulvtæppe.

Det jeg gerne vil ende med er "flydende" gulv, men ca 50mm isolering spånplade, og så trægulv, eller evt plankegulv uden spånplade under, men selvf. med isolering, og gerne så meget som muligt :-)

Bør man lave dampspære mellem gulv og isolering eller?

Håber der er nogen der vil bruge tid på at svare på mine spørgsmål, og hvis der er nogen som kan se at jeg er helt forkert på den vil jeg naturligvis gerne have en advarsel som naturligvis bilver modtaget med kyshånd :-)

På forhånd tak for jeres tid.


MVH
Morten Dahl
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

til et flydende gulv skal man lægge en armeret plastik membran, oven på den afretter man med ovntørret sand, så lægter med flamingo imellem, plader osv. hvis der er koldt ved væggen mellem gulv og vægt må du lave en isoleret kasse med dampspærrer for ellers vil fugt der når det kolde fundament kondencere og du vil få svampeproblemer. ( er du sikker på at du har 200 mm isolering i væggen?)

jeg ville ikke springe pladerne over og lægge planker på fordi pladerne også virker som krydsafstivning som holder sammen på det hele.

god fornøjelse

OJO


OJO
Hej OJO

Jeg er desværre ret sikker på at jeg ikke har 200mm i vægen, huset er fra 1974, så de steder jeg har kikket er der kun 100mm. Men der er isolering. Ham der var ude og termografere huset sagde at det var meget typisk for et '70'er hus at soklen er kold. Så min konklusion er at huset er bygget efter 1974 standart, og det må jeg leve med, men jeg vil jo gerne gøre det lidt bedre når jeg nu skal igang med at lave forbedring :-)

Det har været min teori hele vejen når jeg at renoveret eller lavet større udskiftninger rundt om i huset. Og den tanke har gjort at jeg endnu ikke har nået samme fjernvarmebudget som dem der boede i huset før os for 9år siden :-) og det er målt på økonomi og ikke på forbrug i MwH.

MVH
Morten Dahl
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis