Aquastop defekt??

Hej med jer. Jeg har det problem at min opvaskemaskine ikke tager vand ind. Maskinen er forholdsvis ny og jeg har mistanke om at aquastop enheden er defekt (ikke tilkalket). Hvordan checker jeg om aquastop enheden er defekt??. Skal der løbe vand igennem hvis jeg piller slangen af maskinen??

 

Vh.

Per

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen her på lds.

Aqua stop er bare at magnetventilen der åbner for vandet, er flyttet helt op til vandhanen. Den kan i de fleste tilfælde skilles at ved at prikke nogle plast dimser ind så den åbner sig. Magnetventil er dog ofte færdigstøbt med ledning så den ikke kan skiftes alene. Men står den og kalder på vand vil man hurtigt kunne mærke at magnetventilen bliver en smule varm på ydersiden.
Så det skal kun give vand når der er strøm oppe ved aquastop. Og sien foran den ikke er stoppet   Det ville da være første forsøg at rense den


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Men kan ikke tjekke den uden strøm, men det er ofte filteret. Især hvis der har været lukket for vandet enten i dit hus eller ude på vandledning. Så løsner det nogle partikler og rustflager, som søger hen lige netop hvor der er åbent for en vandhane.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
OK, tak for hjælpen.. :-)

Per
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis