indbygningsspots i carport

Hej 

Jeg overvejer at få installeret 4 indbygningsspots i vores carport. Hvad er kravene til beskyttelse af spotsene på bagsiden af loftet?

Det er et åbent koldt loft, men jeg har en lille smule opbevaring deroppe som vinterdæk mv. Jeg tænker, at spots og kabler skal gøres utilgængelig så man ikke kommer til ramme dem med noget eller træde på dem. Mvad er loven/kravene?

 

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der vil typisk stå i monteringsvejledningen hvilke krav ser netop den type som du vil installere' her tænker jeg på varmebestandig kabel og afstand til andre bygningsdele.
mht. kabler så skal de fastgøres og beskyttes på en måde så de ikke tager skade. Det er en meget fleksibel regel med hensyn til udførelse, men alligevel klar nok når det kommer til resultatet.
Der skal vel en slags gangbro hen over bjælker, Eller hylder til vinterdæk. Så skal kabler og spots i hvert fald blive derunder.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skal kabler føres i rør? Min elektriker vil bruge blød Pkaj 90 graders varmebestandigt.

Hvis nu en mus får lyst til at gnave i dem? Så er blød ledning jo mindre beskyttet end normalt indtallationskable.

Kabler skal normalt ikke føres i rør, kun hvis de skal være hvor du skal træde f.eks. så skal de beskyttes med stålrør.
Mus er lige så gode til installationskabel som blød kabel. Men der er minimal chance i en carport. Det er ikke et sted for en mus.
 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok tak for god info som altid:-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis