Cykel, Fixie anders and

Hej, jeg er i gang med at lave en fixie og vil gerne dække den med anders and blade. Hvordan undgår jeg at den bliver ødelagt i regnen. ?

Den er slebet i bund, så den skal vel have en gang grunder.

Havde tænkt at jeg ville lime anders and udklipningerne på. Hvilken lim ville være god?

Og give den noget klarlak. Hvor mange gange ? (hvis det er det jeg skal bruge) 

Håber i kan hjælpe 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu må jeg nok erkende at ordet fixie er helt nyt for mig. Men normalt bruger man tapetklister til påklæbning af aviser osv. Efterfølgende kan du godt lakere med klarlak, efter emnet er helt tørt. Gerne med rigtig mange lag når du husker og udføre en let mellemslibning mellem hvert lag med meget fint slipepapir. Eksv. korn 500 eller finere, kun lige så du kan se at overfladen bliver en smule mat.

Pøj pøj med himstragimsen.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Fixie cykel. Er en cykel med 1 gear. Baghjulet kan have et gear på begge sider, med et friløb på den eneside og fast nav/gear på den anden side, hvor pedalerne drejer med rundt.
Det er selve det normale cykelstel, han vil have klisteret Anders And blade på. hvad jeg forstår
Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Tja, nyt ord for det der før i tiden hed en banecykel.

En cykel uden friløb (fast nav) og ingen bremser... fuldstændig trafiksikker 

Efter grunding, ville jeg lime med pu lim (hvid lim) tyndet op med ca 10% vand, som når der skal laves pap-mache. 

Så ville jeg bruge skibslak oven på dine udklip, og gerne en 5-8 lag, for ellers vil det ikke holde, og så er det stadigt ømtåleligt over slag og stød. 

Det svære bliver de steder hvor der er overgange fra stel til dele (forgaffel, krank, saddelpind) hvor du ikke kan lakere "rundt" om kanterne da de jo ikke kan være fyldt med lak.

Så jeg tror desværre ikke du skal forvente at din ide holder rigtigt længe, med mindre du kun kører på cyklen når det er godt vejr  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jo ja, der kan man bare se. Det er vist både alderen og hvor man opholder sig til dagligt det er galt med.    Men opskriften er stadig den samme. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis