tromle drejer ikke på vaskemaskine

Hejsa. Har netop erhvervet mig en vaske- tørremaskine fra ikea (Elektrolux). 

 

Ved ankomsten fik jeg tilsluttet den til for mange volt, hvilket medførte at den røg og lugtede dårligt. Fik dog hurtigt afbrudt strømmen, og en elektrikker fra elektrolux kørte nogle test programmer, og sagde at der ikke var noget galt med den, selvom den havde fået fejlstrøm. 

 

Maskinen præsterede dog kun 2 vaske, hvorefter tromlen ikke længere drejer rundt. 

 

Mit spøregsmål er så, om der kan være sammenhæng mellem fejlstrømmen, og den tromle som er stået af efter et par vaske, og om det formentig vil kunne betale sig med en reperation frem for endnu en helt ny maskine?

 

MVH. 

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Mit gæt er, at den ikke har overlevet den start. Når den har lugtet brændt er der ikke store chancer for at elektronikken har overlevet.

Du kan da prøve at høre hvad et besøg vil koste for at udskifte printet, men det bliver nok en balance mellem tilbuddet og maskinens pris/kvalitet.

mvh


 varmetossen

det plejer altid kun at være printet der brænder af når de får for høj en spænding

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Ved du hvad det koster at få en teknikker til at udskifte sådan en omgang print?
Det lyder meget som et nyt print.

Printet er ofte en af de dyreste reservedele, men kan svinge i mellem 500-2500. Det er Bauknecht og Whirlpool der laver IKEAS hvidevarer, og de er ikke de dyreste.. så det vil nu nok kunne betale sig.

Hvad står der af modelnummer eller servicenummer på typeskiltet - http://reservedele.nu/kundecenter/typeskilt.aspx ?

så kan jeg da se hvad vi tager for det :-)

www.reservedele.nu
Annonce
Kan jeg se printet hvis jeg tager top pladen af ?

Der sidder to print i maskinen - 

Et oppe i panelet og et nede ved motoren.

Tror det er det print/motorstyringen ved motoren, der er stået af, når nu det er tromlen der ikke virker.. den tilgås ved at tage bagbeklædningen af.

Men kontroller også printet i panelet, ved at tage toppladen af, om det er brændt af, det kan du som regel lugte eller måle med multimeter, men hvis knapperne fungerer og lyser osv. tror jeg ikke det fejler noget..

Prisen for en ny motorstyring er 1269,- 

Prisen for ny panelprint er 549,-

Det er ikke lagervarer men kan få dem hjem til dig hurtigt

Send mig evt, en email så kan jeg hjælpe - [email protected] eller ring til os på 87 26 231 5

 

 


www.reservedele.nu
som udgangspunkt hvis det ryger, så er maskinen selvfølgelig ikke OK.
der er jo en grund til det ryger = noget har taget skade.

det tager normalt ikke lang tid at skifte et print, men alligevel løber det jo op at få en elektriker ud med kørsel osv.
men ham skulle du jo alligevel have ud at monterer den nye maskine - går jeg da ud fra???

Ved godt dette er en side for gør det selv, men det er ikke billigere at brænde maskine nr.2 af.

jeg er elektriker, men jeg kunne aldrig finde på at tilslutte en maskine i en ældre installation uden at måle med mit måleinstrument.

 

Sara, jeg får lidt kigget på det, tror jeg får tid til at åbne den senere i dag. Tak for det med priser.

kuchenmeister, Har en kammerart der kan lave den slags .. angåede ledningerne i væggen, så har der allerede været en repair dude ude og måle, og den sidder rigtigt nu.




Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis