Software til indretnint af bolig, butiks og restaurations lokaler

Hej

Er der nogen som kan andbefalde noget softwer, som jeg kan bruge til forskellige formel?

Jeg vil gerne kunne bruge den til at kunne indrette bolig, butiks lokaler og forskelige typer restaurations lokaler.

Jeg har kigget lidt på nette og jeg synes at det er svært og finde hovede og hale i dem alle.

Prisen er i første omgang under ordnet, og jeg søger i første omgang noget som jeg kan installere på min mac. Det vil sige at det ikke skal være en online program medmindre at der er noget fra Adobe.

Mvh

Ninjaman

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv om ikke Sweet Home 3D opfylder dine behov.

Det er javabaseret, så det kører på alle styresystemer, og så er det ganske gratis.

Ellers prøv at se HER (ingen personlige erfaringer).

Art of Illusion eller Blender hvis du selv vil designe møbelmodeller. Blender kræver næsten en universitetsgrad, men Art of Illusion er til at have med at gøre.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Hej Tak, jeg ser lige på dem.

Jeg sad lige og lejede med trail versionen af sketchup i går. Der kan men også lave sine egne møbler, det er jo godt nok for der er vel altid noget møbel som men godt selv vil lave eftersinen egne mål. Men det tager simpelhen for lang tid og de fleste udvidelser koser ekstra, synes at det er lidt bunde fanfgeri for at programe som i forvejen koster kassen.

Men jeg ser lige om en af dem du har linket til dækker mine behov.

Velbekomme

3D modeller er et formatmareridt, men hvis du kaster dig over Sweet Home 3D kan du nå langt ved at kigge HER og HER

De enkelte modeller kan tilpasses (størrelse, farve...etc.) ved at højreklikke på dem i 2D visningen.

Hvis du beholder SketchUp, kan du konvertere/eksportere Trimble modeller, til modeller der kan bruges i Sweet Home 3D.

Prøv at kæmpe dig gennem Sweet Home's hjemmeside. Den er meget god at blive klog af.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Jeg har lige sidet lidt med Sweet home. Det tog ca. 5
min at lave ploorplan.
Hvor det bare tig en krig i skethup.

Hvad er trimble? Eller det finder jeg vel ud af hvis behovet opstå.

Men tak for links
Jeg har fundet ud af hvordan men men importere modeler sweet home 3d hjemme siden. Men er lidt på bare bund når det kommer til trimble, har været inde på deres hjemme side, det er jo en helt andet format filer er lavet i. Er der et eller andet tricks jeg ikke lige har fundet frem til?

Jeg synes heller ikke at jeg kan finde nogen konkret på google
Jeg har fundet ud af det. Sweet home er jo genialt. Hvis men mangler noget så kan men jo bare lige lave det i skech up.

Fint det lykkedes. Det fremgår ikke helt hvordan du gjorde, men i mange tilfælde kan modellerne fra Trimble importeres direkte.

Hvis du f.eks. finder en stol, så klik på billedet for at åbne beskrivelsen.

EKSEMPEL

Klik på Download oppe til højre og vælg KZM from SketchUp (hvis den findes), så kan den importeres uden videre foranstaltninger.

Det samme gælder formaterne DAE og Collada, mens andre filformater skal en tur gennem SketchUp.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Det var faktisk som du skriver jeg har gjort. Der er mangefiler som indeholder flere elementer. Dem skal men gemme 1 af gangen i skechup for at kunne importere dem i sweet home. Det er lidt besværligt. Men om ikke andet så er det hurtigere end at lave elementerne helt fra bunden af.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis