drypnæse til trapez tag.

Jeg skal bygge et brændeskur med trapeztag bag mit værksted men ikke i samme højde. Da skuret skal stå mellem min og naboens garage skal vandet ledes i en tagrende. Mit spørgsmål går på hvordan jeg få det vand der måtte ramme de to garagegavle ned på trapeztaget uden det render vedsiden af. Altså hvordan tætner man siderne af taget. Kan man få nogle skinner man kan lime eller skrue på garagerne som hænger ud over trapezpladerne.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det noget i den har stil du mener?

 

jeg ved faktisk ikke om man kan købe noget der passer. det jeg har tegnet er en profil du kan få bukket hos en blikkenslager i zink eller farvet alu.
du kan også selv vælge at lave det i f.eks wakaflex. hvis du vælger wakaflex skal der ikke være luft mellem wakeflex og trapezplade.

Om dit tag ligger op mod en murstens gavl?

Kan du fræse fugen ud & lægge en zink plade ind  og derpå fuge på ny og dermed få vandet ledt væk fra gavlen.

Zink plader kan du vel købe ved en blikkenslager eller smed, blikkenslageren/smeden kan også bukke din/e plader for dig så de passer præcist til dit behov.

Jem & Fix har forskellige profiler i allu på deres hylder, måske kan du der' finde lige det der passer.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Isopal har mange forskellige, som også kan bruges andre steder end de lige var tænkt til.

Måske du kan finde noget der og købe det i byggemarkedet - hvis de ikke allerede har det hjemme.

 

http://www.icopal.dk/Produkter/Aluprofiler.aspx


Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis