Isolering og kondens

Hej...

Har netop for første gang været i den fjerneste ende af loftsrummet på vores hus som vi overtog sidste år. Her fandt jeg noget gammelt plasticfolie ca. 1x1 meter sammenkrøllet, som lå direkte på isoleringen. Jeg formoder det har ligget der i hvert fald nogle år, og har vist i sin tid været emballage til nogle Rockwool blokke.

Da jeg fjernede det, var der dannet en hel del kondens på undersiden af plasticfolien, som naturligt nok havde medført at isoleringen også var blevet fugtig. Er dette et problem?

Er det normalt at der vil opstå kondens når noget fugttæt materiale ligger ovenpå isoleringen i loftsrummet?

Mit spørgsmål bærer nok præg af at jeg har 0,0% forstand på den slags, men håber nogen kan gøre mig lidt klogere


/Jan
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er ret normalt at der dannes kondens under de omstændigheder. Det betyder at din dampspærre ikke er helt tæt (hvilket også er normalt for ældre huse)

Da den øvrige del af isolering ikke er fugtig, har du sikkert korrekt udluftning af dit tagrum, så den fugt der kan slippe igennem bliver udtørret. Men det fortæller dig også at du skal undgå at stille ting derop direkte ned på isolering. Har du almindelige gitterspær, kan man lave nogle simple hylder imellem tængerne, sådan 20-30 cm oppe fra isolering.

Du skal ikke gøre andet end at tage alt affald med ned og smide ud, og så kigge efter om 1-2 uger om ikke problemet er løst.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis