Montering af wavin Tigris koblingsdåse i mur

Har købt dette: http://www.billigvvs.dk/Roer-Fittin...73195.html

- til montering under vask (ikke vådrum). Dåserne skal monteres i en murstensvæg, der efterfølgende skal pudses.

Spørgsmålet er om dobbeltbeslaget skal ligge uden på eksisterende mur og pudses over, eller om også det, sammen med dåserne skal sænkes ind i væggen ???

Det er noget nemmere, hvis man kan have det uden på væggen, hvor underlaget det monteres på, er jævnt.

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som jeg har forstået det, så er beslaget kun beregnet til at holde den korrekte afstand mellem dåserne. Så hvordan du placerer det kan jeg ikke se har nogen betydning.

Jeg har lavet noget lignende i mit badeværelse og der lavede jeg er stor fordybning i væggen, gjorde en krydsfiner plade fast og så skruede jeg dåserne fast dertil. Herefter fyldte jeg hullet med mørtel/sten og pudsede væggen.

./ras
Jeg tænkte nok det var noget i den stil, det byteder at dobebltbeslaget skal ligge uden på muren. Hele funktionen med koblingsdåsen, er vel at man kan komme til røret uden at skulle lave et stort hul i væggen.

Findes der en manchet som passer til kraven på koblingsdåsen?

Koblingsdåsens funktion er (sammen med foringsrør ) at man kan trække det indvendige rør ud, ved en eventuel reperation. Det kan blive den dag du borer et hul til rawlplug og ......... ups pludselig får brusebad.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Præcist. Derfor er det vel også vigtigt at koblingsdåserne ikke placeres for dybt i muren.

Ja.

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis