Stirling motore

Nogen der ved hvor man kan købe en 1-5kW Stirling-motor.

Stirling-motorer omdanner varme-energi til mekanisk-energi - elektricitet.

Vældig praktisk om man har overskudsvarme fra f.eks. sol eller vind at få Stirling motoren til at omdanne det til elektricitet.

På forhånd tak for alle bidrag.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af fransaf på 10-02-2015 14:09

Nogen der ved hvor man kan købe en 1-5kW Stirling-motor.

Stirling-motorer omdanner varme-energi til mekanisk-energi - elektricitet.

Vældig praktisk om man har overskudsvarme fra f.eks. sol eller vind at få Stirling motoren til at omdanne det til elektricitet.

På forhånd tak for alle bidrag.

Google henviser bla. her til http://www.genoastirling.com/engine-available.php  

Men prøv selv og søg på stirling engine.

Tror dog der skal betydeligt højere temperature end den solen leverer til og drive en Stirling, hvis jeg ellers har forstået prinsippet rigtigt. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Velkommen her på LDS, Du må nok forvente at det er en flok erfarne rotter, der ikke lige hopper på enhver "fiks ide" Men du vil helt sikkert få seriøse svar/spørgsmål.

Jeg har en arbejdskollega som engang imellem drømmer og taler om stirling motorer. Mig bekendt er det flere hundrede grader der skal fyres op under den før det (måske) virker.

Nu har jeg lige søgt lidt på Wikipedia, og der kan tilsyneledende godt være en effekt ved blot 100 gr.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 10-02-2015 20:17

Jeg har en arbejdskollega som engang imellem drømmer og taler om stirling motorer. Mig bekendt er det flere hundrede grader der skal fyres op under den før det (måske) virker.

Senere sad jeg og læste databladet for den bette Stirling på den side jeg smed et link til. Der skal 520 grader cencius til på cylinderhovedet før den begynder og bevæge sig og arbejdstemperaturen ligger på 750 grader.  Så den skal ubetinget i en kedel for og kunne "spille".  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

ja. ukay.

i youtube. er der godtnok de helt små stirling motore der kan køre på håndvarm.! ud over at nogle der skal køre i høje temperetur. du kan kigge i youtube under stirling engine. er der flere varianter af dem.!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis