Skrue noget fast i laminatgulv

Kære LDS'ere

Kort og godt: Må man skrue ting fast i laminatgulv?

Jeg har lagt laminatgulv og skal nu genmontere rækværk/afskærming ved trappe. Det var tidligere skruet fast direkte i gulvet. (fyrretræsplanker) 

Men er nu blevet noget i tvivl om jeg bare er at fyre en skrue i. Dette da laminatgulv jo er flydende og man som så ikke må skrue det fast. 

vh. 

Murat 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tænker ikke der er træ nok at fæstne i. Så hvis der stadig er fyrretræsplanker underneden, så fæstner du blot i dem. Altså skruer igennem laminatgulvet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det kan være et problem. Flydende laminatgulve skal jo kunne bevæge sig. Jeg har fæstnet mit gulv i den ene ende, hvor der er en dør uden fodtrin. Det bevirker at laminatgulv går fra hinanden om vinteren og sprækken lukker om sommeren.(gulvvarme)
Ved radiator rør anbefaler man også luft for at det skal kunne bevæge sig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det gamle fyrretræsplanker er forsat nedenunder, så mon ikke jeg bare skulle tage chancen og køre en skrue i hver sin ende i.

Stedet det drejer sig om, er trods alt ikke et område med meget trafik. (kanten er åbningen til trappen)

Så kunne du jo lave et lidt for stort hul i laminatgulvet og skrue ned i trægulvet - så kan laminatgulvet give sig lidt.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis