Indbygningsovn slår HFI-relæ

Hejsa

Håber nogen kan hjælpe med en fornuftig løsning/et fornuftigt svar. Vores indbygningsovn kan ikke længere "køre" på varmluft-programmet, den slår HFI-relæet. Er der nogen der har en idé om hvad grunden er/kan være?

Den fungerer fint med almindelig over- og undervarme.

På forhånd tak

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS nu håber jeg at du synes det er et fornuftigt svar

Det er næsten helt sikker at det er ringvarmelegemet. Du kan teste det ved at - slukke for strømmen til ovn - tage bagpladen af - afmontere ledninger på ringvarmelegeme - tænde strøm igen - prøve på varmluft. Hvis den så ikke tager HFI relæ er det et nyt varmelegeme.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er ikke lægmands arbejde at åbne en ovn og begynde at rode med ledninger uden strøm og med strøm , det kan jo være livsfarligt .

Lad ovnen kører på over og undervarme så den er blevet godt varm og dermed tør , det kunne være fugtighed der er problemmet ...........ellers køb en ny det kan ikke betale sig at repererer ovnen.


   elektriker fra jævnstrømmens tid
Skrevet af Svend Høst på 07-02-2015 11:29
ellers køb en ny det kan ikke betale sig at repererer ovnen.

Hmmmmm - det kommer vel an på hvor gammel den er og hvad det er for en.

Jeg har en Voss indbygningsovn med hele svineriet til ca. kr. 10.000,- , der vil jeg da godt ofre det det koster at få skiftet ringvarmelegemet fremfor at købe en ny tilsvarende ovn.

Selve varmelegemet koster vel kr. 300 - 500,- og så skal det skiftes - vel ikke mere end en halv times tid.

Nok max. kr.1.500,- det får du ikke meget varmluftsovn for.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Tusind tak for svarene, jeg tror dog jeg vil starte med at finde ud af om problemet "kun" har været fugt, idet vi lavede et stort fad rodfrugter, som jo afgiver noget damp og ellers har jeg en elektriker i familien, som må kunne måle på det varmelegeme.

Jeg takker i hvert fald
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis