esprssomaskine, ampere

Hej

Jeg har købt sådan en her http://www.gaggia.ie/machine/gaggia-accademia/

 

Denvarmer ikke rigtig mælken så godt op som forventet,- og til dels heller ikke tevandet. Men det er vidst et nogenlunde kendt problem.

 

Jeg kan se fra ovenstående link at den skal have 13 amp. Hvad er der i danske almindelige stik? Og hvis det er under 13 amp, kan det så være årsagen til den lunkne latte?

 

Mvh Jan

 

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af jancar på 28-01-2015 10:49

Hej

Jeg har købt sådan en her http://www.gaggia.ie/machine/gaggia-accademia/

Denvarmer ikke rigtig mælken så godt op som forventet,- og til dels heller ikke tevandet. Men det er vidst et nogenlunde kendt problem.

Jeg kan se fra ovenstående link at den skal have 13 amp. Hvad er der i danske almindelige stik? Og hvis det er under 13 amp, kan det så være årsagen til den lunkne latte?

 

Mvh Jan

Jeg har kikket på hjemmesiden og fundet ud af, at den bruger 1500W, det svarer til 6,5 A. Der står også, at den skal tilsluttes et 13A udtag. Det betyder bare, at den skal tilsluttes en normal 230V stikkontakt. At sikringen er under 13A, er ikke årsagen til den lunkne cafe latte. Årsagen må findes et andet sted.

 


fase
Hej

Ok,- tak for svar

Jeg tror at den får ok spænding,- Det er desværre vidst en svaghed ved denne model, selvom den ikke er billig!

Mvh Jan

Hej.

Så ville jeg levere den tilbage med den besked at den ikke fungerer tilfredsstillende.

mvh


 varmetossen

bare et lille indspark det med amp har ikke noget med hvor effektiv din maskine varmer det vil varme med den samme styrke uanset om den sad på et 63 amp relæ eller et 10 amp..... styrken af strøm der kommer ud er den samme... det at den sidder på et 13 amp sikring betyder blot at sikringen slår fra ved 13 amp + belastning, og da den trækker 6,5 amp netyder det at du kan montere 2 maskiner med på den sikring inden den bliver overbelastet og slå fra.
jeg har selv en espresso maskine og jeg er helle rikke helt begejstret for vandtemperaturen efter min mening måtte kaffe godt lige være 3-5 grader varmere...
men det er jo maskinenes indbyggede temp. føler der bestemmer det og den kan man jo ikke bare lige skifte ud med en der er indstilet til en højere temp, så enten må du nok lærer at leve med det eller forsøge at få den byttet til en anden model....
Annonce

Hvis den ikke virker bedre, ville jeg personligt smide det Italienske skrammel tilbage i hovedet af sælger.

Der står i øvrigt også: *** Recommended coffees per day: 50-60 per day ***  så den er vel også liiiiiigeee vel stor til en alm. dansk husstand. Den er sikkert beregnet til erhverv. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Har købt den brugt

Det med 50-60 kopper er vidst bare et salgsgimmick. Er ikke gearet til en lille cafe eller hvad de nu skriver. Men det er en lækker maskine.

Jeg forvarmede mælken i dag,- så var den der. Men jo ikke meningen med en fuldautomatisk maskine.. Jeg må prøve at fintune den, Man kan programere en del på den

mvh jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis