Vaskemaskine øverst - tumbler nederst?

Hej med jer

De fleste har jo vaskemaskinen nederst i en søjle - men min vaskemaskine er mindre end normalen, så jeg skal enten sætte et skab op - eller sætte vaskemaskinen ovenpå tumbleren.

Vaskemaskinen vibrere jo når den køre - men ville I turde at stille den øverst, naturligvis med eller andet imellem de to maskiner der gav noget friktion (dobbeltklæbende - sugekobber eller andet)?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du er nød til at fast gøre en hylde i skabet som maskinen kan stå på ! Top pladen på en vaskemaskine er kun en tynd blikplade, når man sætter en tørre tumbler øverst er det fordi den vejer meget mindre og benene støtter hel ude i hjørnerne på top pladen.

Ok - altså, jeg har ikke noget skab - jeg ønsker (hvis muligt) bare at vaskemaskinen kan stå ovenpå tumbleren.
Jeg kan jo godt ligge en plade imellem de to maskiner så vaskemaskinens vægt bliver fordelt, når den står ovenpå tumbleren .. men så skal jeg vel næsten fastgøre pladen med montagelim eller lignende, for at det ikke gør opstillingnen endnu mere usikker ..

Jeg fik et trik af min vvs'er da vores vaskemakine "dansede" på gulvet, da det er pilskævt og svært at få vaskemaskinen helt i vatter. 

Jeg brugte noget silikone, som blev smurgt ud på gulvklinkerne, der hvor fødderne til vaskemaskinen skulle være (selvfølgelig et lidt større område). Det har gjort at den står meget bedre fast på gulvet, alene med sin vægt. Nu har vi også en tørretumbler ovenpå, men der købte jeg et beslag så den er "låst" fast til maskinen neden under.

Om det er en god ide at bytte dem rundt, ville jeg lade komme an på en prøve. Sæt dem op og start vaskemaskinen på centrifugering og hold øje med den, og vær parat med springlagen og rednings udstyr, hvis noget skulle gå galt     


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jaa - joo ... men jeg går jo ikke ud og køber en tumbler, hvis jeg ikke er nogenlunde sikker på at jeg kan bruge den

Men selvfølgelig, hvis ingen andre har prøvet det, kan det jo nok ende med at blive den eneste måde at få det afgjort på.

Så læg du en 16 mm. vandfast krydsfiners plade oven på og læg et par striber silicone imellem.

Skal du se om maskinen bliver stående ved centrifuge, så læg bare en halv mursten ind og centrifuger den. Bliver maskinen stående falder den aldrig nogen sinde ned, hvis den altså overlever sådan en behandling.

Annonce

Den med mursten er den sikre vej til at få overflade på de små huller ødelagt inden i vasketromlen.
Jeg ville ikke turde sætte den ovenpå tumbler.
De justerbare fødder under en vaskemaskine er kraftige og under tumbler er der små fødder og sjældent justerbar. Selv om du laver forsøg hvor du står og kigger de første gange, et det måske gang nr.100 at dine dynebetræk har fået alt andet vasketøj viklet ind. Så har du balladen.
Når jeg sætter tumbler øverst, skruer jeg ALTID beslag imellem, på bagsiden. Jeg vil ikke se eller være skyld i at en tumbler falder ned på hverken hund eller barn. Jeg er ligeglad med maskinen.
I min vaskekælder har jeg en ca. 10 cm støbt sokkel hvor de står ved siden af hinanden. Det var gået godt i mange år. Engang var der en ulidelig larm dernede, vaskemaskinen havde arbejdet sig ud over kanten, landet på lågen og fortsatte med at centrifugere i den stilling. Da jeg ikke kunne nå knapperne, måtte jeg til sikringsgruppen før der blev ro.

Jeg ved godt at det ikke er det du spørger om, men man kan købe kombineret vaske - tørremaskine.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Den var også kun ment som en Joke !

Jeg har set en på you tube der smed en brosten ind i en vaskemaskine der kørte centrifuge uden låge, sikken den kunne hoppe og det endte med at den brød i brand.

Jørgen undskyld men nogen gange er det svært at se når du skriver jokes. En gang imellem ser det sgi alvorlig ud, selv om det er noget sludder. Så gør os lige en tjeneste at sætte et fjæs på så vi ikke er i tvivl. De er her ude ved siden, og lige et eksempel. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er en nedarvet specialitet jeg har fra min Far, han kunne se ud som om det han fortalte mig var den skinbarlige sandhed. Når jeg så havde grublet over det et par dage og røg i hovedet på ham med fakta, sagde han altid bare  " snyyyyt "

Og måske du ikke ved det men vi Sydfynboer, mestre at tage gas på andre og more os kosteligt når de tror de har fattet pointen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis